خیز بوگاتی شیرون برای رسیدن به‌سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت

خیز بوگاتی شیرون برای رسیدن به‌سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت

بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و توانست رکورد سریع‌ترین خودروی شهری دنیا را بنام خود ثبت کند. چند سال بعد مدل سوپراسپرت آن با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار رکورد قبلی را ارتقا داده و به ۴۳۰ کیلومتر در ساعت رساند؛ اما کم‌کم ویرون افسانه‌ای به پایان عمر خود نزدیک می‌شد؛ بنابراین بوگاتی و در رأس آن فولکس‌واگن باید به فکر جایگزین آن می‌افتادند.

سرانجام پس از انتظار فراوان طرفداران این برند، بوگاتی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ از جانشین ویرون بانام شیرون رونمایی کرد. خودرویی که ارقام و اعداد عملکرد آن هوش را از سر انسان می‌برد. قلب ۸ لیتری W16 این خودرو قدرت شگفت‌انگیزی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و وزن نزدیک به ۲ تنی شیرون را در ۲.۵ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدودشده است. این در حالی است که قدرت و گشتاور ویرون سوپراسپرت به ترتیب برابر با ۱۲۰۰ اسب بخار و ۱۵۰۰ نیوتن متر بود.

حال بوگاتی قصد دارد با شیرون سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این واقعاً عجیب است که بوگاتی می‌خواهد با شیرون رکورد سرعتی را ثبت کند که قبلاً توسط ویرون به ثبت رسیده است. البته سازندهٔ فرانسوی ادعا کرده است که شیرون می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۶۳ کیلومتر دست پیدا کند اما این شرکت قصد دارد محدودیت سرعت شیرون را برداشته و برای اولین بار آن را به‌صورت عملی آزمایش کند.

مدیرعامل بوگاتی «Wolfgang Dürheimer» در این رابطه می‌گوید:

ما میدانیم که شیرون قطعاً سریع‌تر از سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت است اما ما نمی‌دانیم هنگام رسیدن به این سرعت وضعیت و عملکرد خودرو چگونه خواهد بود. ما محاسبات زیادی از طریق شبیه‌سازی انجام داده‌ایم اما شبیه‌سازی همیشه متفاوت است با هنگامی‌که درون ماشین نشسته و آن را در واقعیت آزمایشی می‌کنیم. به همین دلیل ابتدا قصد داریم به‌سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت رسیده و اگر همه‌چیز خوب پیشرفته و طبق برنامه باشد در آیندهٔ نزدیک رکورد سرعت بیش از ۴۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت خواهیم نمود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.