خودروی جدید و ارزان‌قیمت تسلا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

خودروی جدید و ارزان‌قیمت تسلا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

چند وقتی است که اخبار متنوعی درباره خودروی جدید و ارزان‌قیمت تسلا منتشر می‌شود. سوددهی این خودروساز می‌تواند به لطف استفاده از نسل بعدی پلتفرم الکتریکی به سطوح بالایی برسد چراکه در صورت استفاده از این نوع معماری، هزینه‌های تولید محصول جدید نصف هزینه‌های تولید تسلا مدل ۳ و مدل Y کنونی خواهد بود.

ایلان ماسک در خلال جلسه مهم این شرکت با سرمایه‌گذاران به نکات مهمی اشاره کرده بود. زمانی که سرمایه‌گذاران از او درباره توسعه یک خودروی الکتریکی کوچک سؤال کردند ماسک گفت فعلاً جزئیات این خودرو به‌صورت یک راز باقی مانده است. البته همه ما می‌دانیم که ۵۰ درصد صرفه‌جویی حاصل از پلتفرم جدید این خودروساز به جیب مشتریان نخواهد رفت اما این امر می‌تواند به معنی تولید یک خودروی الکتریکی با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار یا حتی کمتر باشد و درعین‌حال تسلا هنوز هم به سوددهی برسد. ارزان‌ترین خودروی کنونی تسلا که مدل ۳ تک موتوره است قیمت ۴۶۹۹۰ دلاری دارد اما خودروی جدید و ارزان‌قیمت تسلا می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد.

ماسک درباره این محصول گفته بود:

من فکر می‌کنم این خودرو می‌تواند میزان تولید بیشتری نسبت به کلیه محصولات دیگر تسلا داشته باشد.

البته او اشاره‌ای به زمان احتمالی تولید چنین خودرویی نداشته است. اتوکار قبلاً گفته بود خودروی جدید و ارزان‌قیمت تسلا می‌تواند شعاع حرکتی حداقل ۴۰۲ کیلومتری داشته باشد که بالاتر از برد ۳۵۰ کیلومتری نسخه پایه فولکس‌واگن ID.3 خواهد بود. طراحی ظاهری این خودرو نیز می‌تواند مشابه تسلا مدل ۳ باشد اما نمای عقب آن بجای حالت سدان فرم یک هاچبک را به خود می‌گیرد. به گزارش میدونی و به نقل از carscoops، تاکنون رندرهای متنوعی از چنین خودرویی منتشر شده و ما نیز در این مطالب از برخی رندرها استفاده کرده‌ایم. از طرف دیگر به نظر می‌رسد ماسک از بابت رکورد اقتصاد جهانی نگرانی چندانی ندارد هرچند قبلاً گفته بود احساس بسیار بدی درباره اقتصاد دارد. او اظهار داشت:

ما در نقطه خوبی قرار داریم.

او مدعی شده خریداران می‌دانند خرید خودروی درون‌سوز حرکت هوشمندانه‌ای نیست زیرا این خودروها در برابر رقبای الکتریکی مزیت چندانی ندارند. ماسک خاطرنشان می‌سازد:

من نمی‌گویم این حرکت به معنی جلوگیری از رکورد است اما روی آن تأثیر مثبتی دارد زیرا مردم در دسته‌های بزرگ تصمیم می‌گیرند از خودروهای بنزینی به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کنند.

اما این تنها فروش خودروهای الکتریکی نیست که به افزایش سوددهی کمک می‌کند. ماسک می‌گوید تسلا نرخ رشد سالانه ۵۰ درصدی را در طول سال‌های گذشته ثبت کرده اما گفته می‌شود بازار خودروهای الکتریکی در هر سال رشد ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصدی خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.