خودرویی برای دیکتاتورها!

خودرویی برای دیکتاتورها!

این روزها اگر یک لیموزین بسیار لوکس بخواهید مرسدس با آغوش باز و با ارائه‌ی مایباخ-S کلاس به استقبال شما خواهد آمد؛ اما در سال‌های دهه‌ی ۶۰ میلادی برند مایباخ در گمنامی به سر می‌برد و تا چند دهه‌ی دیگر نیز احیا نشده بود. در این بین نسخه‌هایی خاص وجود داشت که یکی از آن‌ها به حراج گذاشته شده است.

چیزی که اینجا ملاحظه‌ی کنید یک مایباخ-بنز ۶۰۰ پولمن ۱۹۶۸ است. از این خودرو به بدنامی یاد می‌شود چراکه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دیکتاتورهای جهان سومی بوده و در جایگاهی بالاتر از S کلاسی که بعداً عرضه شد قرار گرفت. این خودرو از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تولید شد.

در طی سه دهه تولید دایملر تنها ۲۶۷۷ دستگاه از ۶۰۰ پولمن را ساخت. اکثریت مدل‌های ساخته شده فاصله‌ی کوتاه‌تر بین محورها داشتند. تنها ۴۲۸ نمونه با فاصله‌ی بیشتر بین محورها ساخته شد که ۳۰۴ دستگاه از آن‌ها بجای ۶ درب دارای ۴ درب بودند. در عوض مدل‌های ۴ درب و LWB مدل‌هایی نایاب‌تر هستند.

حتی مدل‌های دارای فاصله کمتر بین محورها نیز سنگین‌تر بودند (۳۳۳۴ کیلوگرم). با این تفاسیر ۶۰۰ پولمن به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از نسخه‌ی LWB رولزرویس فانتوم است؛ بنابراین مرسدس برای کمک به بهبود اوضاع اقدام به توسعه‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار کرد. همچنین برای ایجاد سواری نرم‌تر این شرکت سیستم تعلیق بادی و سیستم هیدرولیک پرفشاری را برای مدیریت بیشتر خودرو ارائه کرد.

این نسخه‌ی ویژه دارای رنگ مشکی و کابینی به رنگ بژ است که با کنسول صندلی عقب چوبی به همراه تلویزیون سونی و استریوی پاناسونیک تکمیل گردیده است.

این خودرو در حراجی بیستم ژانویه در آریزونا شرکت خواهد کرد. همه‌ی افرادی که آرزو دارند حداقل در رؤیاهای خود یک دیکتاتور بدنام باشند می‌توانند در این حراجی شرکت کنند! فقط یادتان نرود به همراه جیپ پرپول دو پرچم کوچک را برای نصب روی گلگیرهای جلو به همراه داشته باشید!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.