خودروهای تسلا با عابران پیاده حرف خواهند زد!

خودروهای تسلا با عابران پیاده حرف خواهند زد!

آمریکا در ماه سپتامبر قانون “خودروهای ساکت” را وضع کرده و تعدادی از خودروسازان از آن زمان تاکنون سیستم‌های هشدار عابران پیاده جدیدی را برای هماهنگی با قوانین جدید معرفی نموده‌اند.

این سیستم‌ها معمولاً شامل یک جفت بلندگوی خارجی هستند که صدایی را برای هشدار درباره حضور یک خودروی هیبریدی یا الکتریکی ساکت پخش می‌کنند. صداهای یاد شده تا سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت پخش می‌شوند و با توجه به گفته‌ها می‌توانند جان افراد زیادی را حفظ کنند.

اگرچه سیستم‌های یاد شده با در نظر گرفتن فاکتورهای ایمنی توسعه یافته‌اند اما چندین شرکت نیز در حال بررسی استفاده‌های دیگر از سیستم‌ها هستند. هارمن در نمایشگاه XES اقدام به معرفی eESS کرد که بلندگوهای هشدار عابران پیاده را به سیستم صوتی خودرو ارتباط می‌دهد. این سیستم در حقیقت یک سیستم صوتی خارجی را ایجاد می‌کند که می‌تواند در مراسم‌های خارج از خانه همچون مهمانی‌ها و… بکار گرفته شود.

ظاهراً تسلا ایده‌ی متفاوتی دارد زیرا ایلان ماسک در توئیتر خود اعلام کرده محصولات این خودروساز به زودی با افراد سخن خواهند گفت. در کلیپ کوتاهی که همراه با جمله‌ی خبری ماسک منتشر شده یک دستگاه مدل ۳ را می‌بینیم که می‌گوید: “خب آنجا تنها نایست، سوار شو!”

مطمئنیم که مقامات دولتی از ایده‌ی تسلا در تبدیل یک سیستم ایمنی به ویژگی‌ای که بیشتر اسباب شوخی و خنده را فراهم می‌آورد استقبال چندانی نخواهند کرد اما حدس می‌زنیم محصولات تسلا قادر خواهند بود پیام‌های گوناگونی را منتقل کنند. احتمال هم دارد که راننده با یک میکروفون بتواند با عابران پیاده سخن بگوید. اگر این‌گونه باشد پس محصولات تسلا شبیه برخی خودروهای پلیس خواهند بود.

صرف‌نظر از چگونگی عملکرد این سیستم، به زودی شاهد محصولات سخنگوی تسلا خواهیم بود. احتمالاً این ویژگی از طریق به‌روزرسانی از راه دور به دست مشتریان تسلا خواهد رسید.

Teslas will soon talk to people if you want. This is real. pic.twitter.com/8AJdERX5qa

— Elon Musk (@elonmusk) January 12, 2020

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.