خطر مصادره دارایی‌های ۲.۲ میلیارد دلاری مرسدس در روسیه

خطر مصادره دارایی‌های ۲.۲ میلیارد دلاری مرسدس در روسیه

مرسدس بنز در گزارش سالانه خود اعلام کرد دارایی‌های ۲ میلیارد یورویی (۲.۲ میلیارد دلار) در روسیه دارد که در صورت تصویب پیشنهاد ملی شدن کارخانه‌های تولیدی شرکت‌های خارجی به خطر خواهند افتاد. روسیه می‌خواهد با این پیشنهاد شرکت‌های خارجی را که در زمان حمله به اوکراین اقدام به توقف تولید در این کشور کرده‌اند تنبیه کند. مرسدس هشدار داده است که جنگ در اوکراین ریسک‌های زیادی شامل اختلالات زنجیره تأمین تا حملات سایبری را ایجاد کرده است. این خودروساز مشهور می‌گوید این ریسک‌ها می‌توانند با مصادره دارایی‌هایش در روسیه بدتر هم بشوند. اظهارات مرسدس پس ‌از آن منتشر می‌شوند که یکی از مقامات ارشد روسیه با ارائه پیشنهادی تهدید کرد کارخانه‌های شرکت‌هایی را اقدام به تعطیلی کارخانه‌های خود در روسیه و خروج از این کشور می‌کنند مصادره خواهند کرد.

البته مرسدس بنز تنها خودروساز آلمانی نیست که تولید محصولاتش در کارخانه‌های روسیه را توقف کرده است. کارخانه این شرکت در نزدیکی مسکو در سال ۲۰۱۹ افتتاح شده است و اولین کارخانه یک خودروساز خارجی است که طی این سال‌ها در روسیه راه‌اندازی شده است. این خودروساز می‌گوید کارخانه‌هایش در روسیه حدود ۱ میلیارد یورو بدهی به بانک‌ها دارند. ولادیمیر پوتانین میلیاردر روسی و رئیس شرکت بزرگ نوریلسک نیکل هشدار داده است کرملین فکر می‌کند ملی کردن دارایی کمپانی‌های غربی این کشور را به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی‌گرداند. پوتانین گفته است:

اول اینکه ملی کردن این کارخانه‌ها ما را به صد سال پیش برمی‌گرداند و عواقب چنین کاری چندین دهه ادامه خواهد داشت

او در ادامه اظهار می‌دارد:

دوم اینکه تصمیم بسیاری از شرکت‌های خارجی برای توقف تولید در روسیه به نوعی احساسی بوده است و شاید به عنوان نتیجه فشار بی‌سابقه افکار عمومی اتخاذ شده است. به همین خاطر احتمالاً آن‌ها باز خواهند گشت. از نظر شخصی من این فرصت را برای آن‌ها خواهم داد. ما نباید تلاش کنیم در را بکوبیم

روسیه این هفته تصمیم به ممنوعیت صادرات برخی محصولات از جمله خودرو به کشورهایی کرد که رفتار غیردوستانه‌ای با این کشور داشته‌اند. همین تصمیم باعث شد استلانتیس و هیوندای فعالیت کارخانه‌های خود در روسیه را متوقف کنند. لادا نیز که محبوب‌ترین برند روسیه محسوب می‌شود مجبور به توقف تولید خود شد هرچند این تصمیم به خاطر مشکلات زنجیره تأمین ناشی از تحریم‌های غربی‌ها اتخاذ شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.