خروج پژو از مسابقات رالی داکار

خروج پژو از مسابقات رالی داکار

پژو در مسابقات رالی داکار عملکرد درخشانی داشته است. این برند فرانسوی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ قهرمان این مسابقات شده و می‌خواهد پیش از خروج از داکار آخرین قهرمانی خود را نیز کسب کند.

مدیر بخش پژو اسپورت برونو فامین می‌گوید:

از آنجایی که مسابقات داکار ۲۰۱۸ آخرین سال حضور ما در مسابقات خواهد بود، دوست داریم که با عملکردی فوق‌العاده خداحافظی کنیم؛ اما همان‌گونه که همیشه گفته‌ام، شما نمی‌توانید آینده پیش رو را بفهمید. سخت‌ترین کار پس از پیروزی حفظ و تکرار آن است.

قهرمانی پژو در سال ۲۰۱۶ اولین مقام قهرمانی این برند نبود زیرا بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ پژو توانسته ۴ بار دیگر قهرمان داکار شود. اولین قهرمانی پژو با خودروی ۲۵۰ T16 ثبت شده و پس از آن نیز ۴۰۵ T16 توانسته به چنین عنوان دست یابد. البته آن زمان مسابقات واقعاً از پاریس تا داکار برگزار می‌شدند و پس از آن بود که مسیر کنونی مسابقات در آمریکای جنوبی طرح‌ریزی شد.

کمپانی خواهر یعنی سیتروئن نیز در دهه ۹۰ توانسته با خودروی ZX چهار بار قهرمان رالی داکار شود. همان رانندگان پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۹۱ به سیتروئن پیوستند و قهرمان شدند و سه قهرمانی بعدی نیز طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ به دست آمد.

استفان پیترهانسل و ژاپن پاول کوترت دو قهرمانی اخیر پژو را به دست آورده‌اند که اولی با خودروی ۲۰۰۸ DKR و بعدی با ۳۰۰۸ DKR بوده است. امسال نیز آن‌ها با خودروی ارتقا یافته‌ی ۳۰۰۸ DKR Maxi در داکار حاضر خواهند بود.

اگرچه قوانین مسابقات داکار برای افزایش رقابت بین تیم‌ها بازنگری شده اما این برند فرانسوی هنوز هم یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی دوباره در این رالی و پیش از خداحافظی با آن می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.