خرس گریزلی یا سفره‌ماهی؟ درگ جالب کوروت C8 با جیپ ترک‌هاوک

خرس گریزلی یا سفره‌ماهی؟ درگ جالب کوروت C8 با جیپ ترک‌هاوک

شاید در نگاه اول، درگ یک شاسی‌بلند بزرگ با یک سوپراسپرت موتور وسط عجیب و بی‌معنی به نظر برسد اما این روزها شاسی‌بلندهای پرفورمنس آن‌قدر قوی و سریع شده‌اند که حتی می‌توانند با سوپراسپرت‌ها کل‌کل کنند. یکی از این شاسی‌بلندهای پرفورمنس قدرتمند، جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با پیشرانهٔ آتشین هلکت است. حال این خرس گریزلی توسط هنسی در یک مسابقهٔ درگ به مصاف سفره‌ماهی دنیای خودرو یعنی شورلت کوروت رفته است.

همان‌طور که همه میدانیم، در سینهٔ کوروت C8 پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز قرار دارد که در اینجا ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما سلاح مخفی C8 گیربکس دوکلاچهٔ هوشمندانه و تهاجمی آن است که موجب می‌شود سوپراسپرت موتور وسط شورلت ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ جیپ ترک‌هاوک ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که مطمئناً خیلی قوی‌تر از کوروت است اما باید توجه داشت که جیپ وزن بسیار بیشتری هم دارد. البته در ترک‌هاوک نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که این می‌تواند در آغاز حرکت به نفع آن باشد.

با همهٔ این‌ها، به نظر شما کدام‌یک از این دو ماشین در خط مستقیم سریع‌تر است؟ آیا کوروت با وزن سبک‌تر و آئرودینامیک بهتر حریف خرس گریزلی می‌شود یا ترک‌هاوک با قدرت بیشتر و سیستم چهارچرخ می‌تواند سفره‌ماهی را شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 مشخصات فنی

 کوروت C8جیپ ترک‌هاوک
پیشرانه۶.۲ لیتری V8۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۴۹۵ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۶۳۷ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۵۲۷ کیلوگرم۲۴۳۰ کیلوگرم
قیمت۶۰ هزار دلار۸۹ هزار دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.