خداحافظی هوندا با مدل پاک کلاریتی

خداحافظی هوندا با مدل پاک کلاریتی

هوندا کلاریتی به‌عنوان یک مدل سازگاربامحیط‌زیست در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی به بازار عرضه شد؛ اما درحالی‌که فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده ۲۰,۱۷۴ دستگاه بود، سال گذشته به تنها ۴,۲۱۵ دستگاه کاهش پیدا کرد. فروش کلاریتی در این سال آن‌قدر پایین بوده که سدان هیبریدی اینسایت چهار برابر آن فروش داشته است. با توجه به این اعداد، عجیب نیست که هوندا تصمیم گرفته با کلاریتی خداحافظی کند.

این شرکت در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

ما در حال توسعهٔ استراتژی خود با تمرکز بیشتر روی سیستم هیبریدی دو موتوره در محصولات اصلی تا پیش از معرفی اولین مدل‌های تمام الکتریکی جدید خود در سال ۲۰۲۴ هستیم. در راستای این استراتژی، هوندا در آگوست ۲۰۲۱ به تولید کلاریتی پلاگین‌هیبریدی و کلاریتی هیدروژنی پایان خواهد داد. البته کلاریتی هیدروژنی تا سال ۲۰۲۲ برای اجاره در دسترس خواهد بود و هوندا به پشتیبانی از خریداران کلاریتی ادامه خواهد داد

علیرغم مرگ کلاریتی، به گفتهٔ هوندا، این خودرو نقش ارزنده‌ای در پیشبرد رویکرد این شرکت در زمینهٔ الکتریکی‌سازی داشته است. هوندا همچنین گفته است که همچنان به خودروهای هیدروژنی متعهد خواهد بود و این مدل‌ها نقشی اساسی در استراتژی آلایندگی صفر این شرکت بازی خواهند کرد. اما در حالی هوندا خبر از پایان تولید نسخه‌های هیدروژنی و پلاگین‌هییریدی کلاریتی داده که سال گذشته هم به تولید نسخۀ الکتریکی آن پایان داد. البته این اقدام عجیب نبود زیرا این خودرو مشخصات وحشتناکی شامل باطری لیتیوم یونی کوچک ۲۵.۵ کیلووات ساعتی و برد تنها ۱۴۰ کیلومتری داشت. قیمت ۳۷,۵۷۵ دلاری کلاریتی الکتریکی که ۱۰۰ دلار از شورلت بولت با برد ۳۸۰ کیلومتری بیشتر بود هم شرایط آن‌را بدتر می‌کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 18 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.