خداحافظی زودهنگام مرسدس X کلاس با بازار؟!

خداحافظی زودهنگام مرسدس X کلاس با بازار؟!

همه‌چیز درباره‌ی اولین پیکاپ لوکس مرسدس بنز طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت. ژرمن‌ها مراسم معرفی شیک و پر سروصدایی برای آن برگزار کردند و اعضای خانواده‌ی آن نیز با معرفی مدل پرچم‌دار ۶ سیلندر تکمیل شد. این خودروساز حتی نسخه‌ی ۸ سیلندر پیکاپ X کلاس را نیز در نظر گرفته و روی مدل طویل‌تر آن‌هم کار می‌کند اما خب این خبرها فعلاً در حد گمانه‌زنی هستند. البته یک خبر جدید منتشر شده و گفته می‌شود مرسدس بنز ایده‌ی خاتمه‌ی تولید X کلاس را بررسی می‌کند.

اتوموتیوز نیوز به نقل از منابع نزدیک به مرسدس گزارش داده دایملر به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی خود است و احتمالاً X کلاس اولین قربانی این تصمیمات خواهد بود. با فروش ۱۶۷۰۰ دستگاهی در اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی در سال پیش، این خودرو کاملاً کمتر از حد انتظار ظاهر شده و درآمد کافی را برای مرسدس به ارمغان نیاورده است. فعلاً چیزی را نمی‌توان تائید کرد اما همکاری غیرمطمئن رنو نیسان با دایملر هم می‌تواند در تصمیم نهایی نقش داشته باشد.

X کلاس که اساساً نسخه‌ی ریبج شده و بازمهندسی شده‌ی نیسان ناواراست هرگز به نتایج مدنظر مرسدس در امر فروش دست نیافته و دلیل اصلی آن قیمت بالاست. قیمت پایه‌ی این پیکاپ در اروپا برابر با ۳۷۲۹۴ یورو است درحالی‌که قیمت مدل ۶ سیلندر از ۴۸۷۹۰ یورو (۵۴۷۵۹ دلار) آغاز می‌شود. در مقام مقایسه باید گفت فورد F-150 پلاتینیم قیمت پایه‌ی ۵۴۹۲۰ دلاری در آمریکا دارد.

همچنین گفته شده چندین فراخوان اعلامی برای X کلاس روی فروش آن تأثیر گذاشته‌اند. یکی از عجیب‌ترین فراخوان‌های این خودرو به چراغی مربوط می‌شود که می‌تواند از جای خود خارج شده و روی میدونی ترمز بیفتد. چنین مشکلی برای یک پیکاپ لوکس ۵۰ هزار دلاری؟

دایملر هم پیش‌بینی کرده سودش برای چهارمین بار در ۱۳ ماه گذشته افت پیدا خواهد کرد که دلیل اصلی این امر صرف هزینه‌ی بیشتر برای فراخوان‌های آلایندگی دیزلی و ایربگ های تاکاتا می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.