خداحافظی رسمی با سمند و ۴۰۵

خداحافظی رسمی با سمند و ۴۰۵

آخرین دستگاه از خودرو ملی سمند طی مراسمی در سایت ایران‌خودرو تبریز تولید و راهی موزه این شرکت شد. سمند به‌عنوان نخستین خودروی ملی طی ۲۰ سال تولید، ۱میلیون و ۵۱۰هزار و ۷۴۵ دستگاه از آن روانه بازار شد. سمند را میتوان نماد دو دهه پرتلاطم در خودکفایی و بلوغ صنعت خودرو کشور نامید.

در این مراسم علاوه بر سمند، پژو ۴۰۵ تی یو فایو نیز بعنوان آخرین تیپ تولید شده از پژو ۴۰۵ از خط تولید کنار رفت و خانواده محصول ۴۰۵ به طور کامل از سبد محصولات ایران‌خودرو حذف شد. هم‌زمان با توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور در سایت تولیدی ایران‌خودرو تبریز از جایگزینی محصولات سودآورتر سورن، تارا و دنا بجای سمند و ۴۰۵ در سبد محصولات این شرکت خبر داد.

خطیبی حذف سمند و ۴۰۵ را خیر مطلق برای ایران‌خودرو و صنعت و اقتصاد ملی دانست و تصریح کرد: در طول سال‌های تولید، ۳.۷۸۶.۱۹۴ دستگاه خودرو سمند و ۴۰۵ به تولید رسیده که سمند سهم ۱.۵۱۰.۷۴۵ دستگاهی از این تعداد بوده است. طبیعی است که فیس لیفت این خودروها یعنی پژو پارس و سورن با همان پلتفرم، مشخصات فنی و قیمت به مراتب بالاتر همچنان در خط تولید حضور پررنگی دارند.

مدیرعامل عامل ایران‌خودرو ضمن اعلام برنامه های آتی شرکت، از رونمایی محصول اقتصادی و جدید TF21 در روزهای آینده خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.