خبرسازی جدید تسلا، این بار خرید ۱.۵ میلیارد دلار ارز مجازی!

خبرسازی جدید تسلا، این بار خرید ۱.۵ میلیارد دلار ارز مجازی!

تسلا اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار ارز مجازی بیت کوین خریداری کرده است. ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت گفته که سرمایه‌گذاری یاد شده راهی برای ایجاد انعطاف بیشتر در تنوع‌بخشی و به حداکثر رساندن جریان سرمایه و درآمد تسلاست.

پس از این موضوع ماسک اظهار داشته تسلا شاید شروع به پذیرش بیت کوین از مصرف‌کنندگان برای خریداران محصولات خود بکند. او گفته است تسلا پذیرش بیت کوین را به عنوان شکلی از پرداخت برای محصولات شرکت در آینده نزدیک انجام خواهد داد هرچند این روند در ابتدا به‌صورت محدود صورت خواهد پذیرفت. قبلاً خبرهایی درباره قبول بیت کوین توسط یکی از نمایندگی‌های لامبورگینی منتشر شده بود اما چنین چیزی درباره خودروساز رده میانی و تولید انبوهی همچون تسلا سابقه نداشته است.

رویترز گفته خرید بیت کوین توسط تسلا حدود ۸ درصد از کل سرمایه تسلا را تشکیل داده، سرمایه‌ای که در پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹ میلیارد دلار بوده است. البته این سرمایه‌گذاری با تأثیر اظهارات ماسک روی ارزهای مجازی همراه بوده است. او دو هفته پیش با قرار دادن هشتگ بیت کوین در بیوی توئیتر خود باعث شد ارزش این ارز مجازی حدود ۲۰ درصد افزایش یابد. نیازی به گفتن نیست که رفتارهای ماسک روی بازارهای مختلف تأثیر می‌گذارد.

پس از خرید ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا، قیمت بیت کوین بالاتر هم رفته و به ۴۳۱۰۰ دلار هم رسیده است. به این ترتیب ارزش یک بیت کوین بیشتر از قیمت پایه تسلا مدل ۳ می‌باشد. همچنین به خاطر این سرمایه‌گذاری ارزش سهام تسلا حدود ۲ درصد بیشتر شده است.

شایان ذکر است ماسک قبلاً با مشکلاتی درباره اظهارات خود و تأثیر آن روی بازار مواجه بوده است. در سال ۲۰۱۸ بود که او در توئیتر به علاقه‌اش برای شخصی شدن تسلا اشاره کرد و این منجر به دخالت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.