خالق پورشه ۹۱۱ درگذشت.

خالق پورشه ۹۱۱ درگذشت.

فردیناند الکساندر پورشه در سن ۷۶ سالگی دیروز به علتی نامعلوم در سالزبورگ اتریش دیده از جهان فروبست. او نوه ی بنیانگذار شرکت پورشه و طراح مدل معروف پورشه ۹۱۱  و بناینگذار شرکت Porsche Design بود .

فردیناند برخلاف پدر و پدربزرگش که مغز اقتصادی شرکت بودند بیش تر تمرکزش را بر کار طراحی گذاشت . شروع به کار وی در شرکت خانوادگی در سال ۱۹۵۷ پس از اخراج از مدرسه آغاز شد . مهم ترین فعالیت وی هنگامی بود که شرکت پورشه تصمیم به جایگزین کردن مدلی به جای پورشه ۳۵۶ گرفت و وی با ارائه ی طرح پورشه ۹۰۱ که بعدها توسط پدرش تصویب شد دست به خلق مدلی جاودانه زد ، که البته به دلیل تشابه اسمی با یکی از محصولات پژو به پورشه ۹۱۱ تغییر نام داد ; مدلی که هم اکنون با ارائه ی هفت نسل از آن همچنان وفادار به طرح نسخه اول می باشد .

یکی دیگر از طرح های مهم فردیناند برای شرکت ، پورشه ۹۰۴ بود ، طرحی که مورد علاقه وی نیز بود و در سال ۱۹۶۳ رونمایی شد و حضوری نسبتا موفق در مسابقات سال ۱۹۶۴ را تجربه کرد . از این مدل تنها ۱۰۶ نسخه با قیمت ۷۲۴۵ دلار عرضه شد.

اما سرانجام فردیناند تصمیم به ترک شرکت پورشه گرفت . وی پس از ترک پورشه اقدام به تاسیس  گروه Porsche Design کرد . در ابتدا گروه فردیناند در کار ساخت و طراحی ساعت مچی فعالیت می کردند و سپس با گسترش شرکت وارد شاخه های تلویزیون و آشپزخانه نیز شدند . البته بعد از ترک پورشه فردیناند طرح هایی را در زمینه های قطار ، موتورسیکلت ، دوچرخه و قایق مسابقه ای  ارائه کرده است که از مهمترین آن ها می توان به قایق مسابقه ای دلفینی شکل با نام Kineo اشاره کرد.

وی یک بار دیگر در سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ به عنوان رئیس هیئت مدیره به شرکت پورشه برگشت تا با کمک و راهنمایی هایش شرکت را از اوضاع سختی که داشت نجات دهد.

ماتیاس مولر ، مدیر عامل شرکت پورشه با ادای احترام به خالق ۹۱۱ در جمله ای گفت : 

فردیناند یک فرهنگ طراحی در شرکت ما تاسیس کرد که باعث تمایز خودروهای ما با سایر خوردورهای اسپرت از گذشته تا به امروز شده است .

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.