خاتمه همکاری رنو با فیات-کرایسلر در زمینه ون‌ها

خاتمه همکاری رنو با فیات-کرایسلر در زمینه ون‌ها

در آستانه نهایی شدن ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن، رنو تصمیم گرفته همکاری تولید ون‌های خود با فیات-کرایسلر را خاتمه دهد. این را معاون اجرایی شرکت آقای کلوتیلد دلباس اعلام کرده است.

همکاری تولید ون‌های این دو شرکت اولین بار در زمان کارلوس گوسن شکل گرفت و فرانسوی‌ها اقدام به تولید فیات تلنتو در کارخانه خود در شمال فرانسه کردند.

دلباس می‌گوید رنو به دنبال شرکای جدید در زمینه تولید ون‌ها خواهد بود؛ اما رقیب این خودروساز فرانسوی یعنی پژو-سیتروئن ظاهراً تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ اقدامات مربوط به ادغام با فیات-کرایسلر را نهایی خواهد کرد.

فیات تلنتو که نسخه ریبج شده از رنو ترافیک، اوپل ویوارو و نیسان NV300 است سال پیش به‌روز شد و پیشرانه ۲ لیتری اکودیزل آن با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ دی هماهنگ شد. فیات همچنین صفحه‌نمایش ۷ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی را به این ون اضافه کرد.

خب صحبت از ون‌ها شد و باید گفت پژو-سیتروئن نیز به دنبال افزایش تولید ون‌های تویوتاست تا بتواند نگرانی‌های مربوط به انحصاری بودن شرایط ادغام با فیات-کرایسلر را برطرف کند.

پژو-سیتروئن در حال حاضر تویوتا پرو ایس، پژو اکسپرت و سیتروئن جامپی را در فرانسه تولید می‌کند. یکی از منابع ناشناس خبری گفته پژو می‌خواهد این ون‌ها را با قیمتی نزدیک به بهای تمام شده بفروشد.

فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن باهم ادغام خواهند شد تا شرکتی جدید با نام استلانتیس شکل بگیرد و جهانیان شاهد تولد چهارمین خودروساز بزرگ دنیا از نظر میزان تولید باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.