خاتمه عرضه محصولات هوندا در روسیه از سال ۲۰۲۲

خاتمه عرضه محصولات هوندا در روسیه از سال ۲۰۲۲

هوندا تصمیم گرفته به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای بازنگری در تجارت جهانی اقدام به خاتمه عرضه محصولات سواری‌اش در روسیه از سال ۲۰۲۲ نماید.

البته این خودروساز ژاپنی با فروش موتورسیکلت‌ها و تجهیزات برقی همچنان در بازار روسیه حضور خواهد داشت. هوندا همچنین فعالیت‌های مربوط به سرویس‌های پس از فروش خودروهای خود را نیز پی خواهد گرفت.

برخلاف رقبایی همچون تویوتا و نیسان، هوندا فاقد کارخانه تولید خودرو در روسیه بوده، جایی که ماه پیش فقط تعداد ۷۹ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. هوندا هم‌اکنون فقط با خودروهای CR-V و پایلوت در این بازار حضور دارد.

همچنین کل فروش هوندا در روسیه از ابتدای سال تا ماه نوامبر با کاهش ۱۵ درصدی به ۱۳۸۳ دستگاه رسیده که سهم بسیار ناچیزی از میزان فروش ۱.۳ میلیون دستگاهی در مدت مشابه امسال را شامل می‌شود.

برنامه‌های هوندا برای قاره اروپا همچنین شامل حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال ۲۰۲۳ است. این برند می‌خواهد تنها به عرضه محصولات تمام الکتریکی یا هیبریدی بپردازد. یکی از مدیران هوندا گفته این برند به سوخت‌های جایگزین معتقد بوده هرچند فعلاً آمادگی کاملی برای عرضه تمام قد خودروهای الکتریکی ندارد.

او گفته است: “خودروهای الکتریکی یک‌سوم تا ۵۰ درصد گران‌تر از مدل‌های هیبریدی یا درون‌سوز عادی هستند.”

البته مدیر هوندا می‌داند خودروهای هیبریدی راه‌حلی بلندمدت نیستند و به همین خاطر می‌گوید:

این خودروها مسیر کاملی پیش روی ما نمی‌گذارند و به همین خاطر است که چنین خودروهایی را به عنوان پل ارتباطی با آینده می‌بینیم و با آن‌ها به‌جایی خواهیم رسید که تکنولوژی باتری‌ها و زیرساخت‌ها به حدی برسد که حمل‌ونقل کاملاً دگرگون شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.