حمله سایبری به کیا و درخواست ۲۰ میلیون دلار باج!

حمله سایبری به کیا و درخواست ۲۰ میلیون دلار باج!

گروهی از هکرها به کیا موتورز آمریکا حمله کرده و ظاهراً سرویس‌های مهمی همچون برنامه‌های UVO لینک، سیستم پرداخت و سایت‌های مورداستفاده نمایندگی‌های این شرکت را از کار انداخته‌اند. هکرها طی این حمله باج افزاری درخواست ۴۰۴.۵۸۳۳ بیت کوین را برای رمزگشایی داده‌ها کرده‌اند و خب ارزش این میزان بیت کوین درخواستی در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون دلار می‌باشد. اگر کیا سریعاً این مبلغ را پرداخت نکند میزان باج درخواستی هکرها به ۶۰۰ بیت کوین یا حدود ۳۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

بلیپینگ کامپیوتر گزارش داده هکرها نامه‌ای به کیا فرستاده و گفته‌اند اگر این خودروساز تلاشی برای تماس با هکرها طی ۳ روز انجام دهد بخشی از داده‌های به دست آمده منتشر خواهند شد. البته هکرها نگفته‌اند که در حمله خود به چه نوع داده‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

موتور ۱ با کیا برای دریافت اطلاعات بیشتر دراین‌باره تماس گرفته است. این خودروساز کره‌ای با انتشار بیانیه‌ای در ۱۷ فوریه هرگونه حمله و باج‌گیری هکرها را تکذیب کرده است. کیا گفته است:

ما از گمانه‌زنی‌های مجازی درباره حمله هکرها به کیا و درخواست باج آگاه هستیم. در این لحظه می‌توانیم تائید کنیم که هیچ مدرکی از حمله به داده‌های کیا وجود ندارد.

اما موضوع عجیب اینکه نامه به هیوندای موتور آمریکا که ارتباط نزدیکی با کیا دارد اشاره داشته است. فعلاً به نظر نمی‌رسد هیوندای تحت تأثیر حمله‌ای باج افزاری قرار گرفته باشد اما با این شرکت نیز تماس گرفته می‌شود تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا شود.

از آنجایی که خودروسازان بیش از پیش روی تکنولوژی‌های شبکه‌ای کار می‌کنند بنابراین حملات باج افزاری ریسک بزرگ‌تری برای ایجاد اختلال در کسب و کارشان محسوب می‌شود. برای مثال یک حمله باج افزاری در سال ۲۰۱۷ رنو را مجبور کرد تولید خود در فرانسه را به‌صورت موقت متوقف کند. همین اتفاق برای نیسان در بریتانیا نیز افتاده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.