حمله بدافزاری به تسلا با هدف اخاذی!

حمله بدافزاری به تسلا با هدف اخاذی!

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا تایید کرد این کمپانی هدف یک حمله بدافزاری با نیت اخاذی قرار گرفته است.

اگرچه نامی از این کمپانی در اسناد فدرال به چشم نمی‌خورد اما دفتر دادستانی نوادا گفته فردی ۲۷ ساله با ملیت روسی به دنبال به‌کارگیری یکی از کارکنان تسلا بوده است. این کارمند در گیگافاکتوری تسلا کار می‌کند و قصد او نیز نصب بدافزار روی شبکه کامپیوتری این شرکت بوده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند این بدافزار توسط ایگور ایگورویچ کریچکف و همکارانش برای دسترسی به سیستم‌های تسلا طراحی شده‌اند. ظاهراً آن‌ها به دنبال سرقت اطلاعات و تهدید تسلا به انتشار عمومی آن‌ها بوده و می‌خواسته‌اند از این راه پول خوبی به جیب بزنند.

کریچکف با این کارمند تسلا تماس‌ها و دیدارهای زیادی به منظور عملی کردن اهداف خود داشته و به او قول پرداخت ۱ میلیون دلار را پس از نصب این بدافزار روی شبکه تسلا داده است. ظاهراً کریچکف برای پیشبرد این برنامه یک تلفن خاص و دستورالعمل‌های ویژه را به کارمند تسلا داده است. او می‌بایست این گوشی را تا زمان انتقال پول روی حالت هواپیما قرار می‌داده است.

البته هدف حمله بدافزاری و اخاذی از تسلا ناکام باقی مانده است. کریچکف از رنو تا لس‌آنجلس رانندگی کرده و سپس به دنبال خرید یک بلیت هواپیما بوده تا از آمریکا خارج شود. البته این برنامه نیز عملی نشده و او ۲۲ آگوست در لس‌آنجلس دستگیر شده است.

کریچکف با ویزای توریستی وارد آمریکا شده و حالا با حداکثر حکم ۵ سال زندان و جریمه ۲۵۰ هزار دلاری روبرو شده است.

گفته می‌شود این فرد روسی از واتساپ برای ارتباط با کارمند تسلا استفاده کرده است. این دو نفر قبلاً و در سال ۲۰۱۶ با یکدیگر تماس داشته‌اند. پس از این ارتباط بوده که کریچکف به آمریکا سفر کرده و یک خودرو در سان‌فرانسیسکو اجاره نموده و سپس به شهر رنو در نوادا رفته است.

او چندین بار با کارمند تسلا دیدار و سپس او را به کمک به پیشبرد یک پروژه ویژه ترغیب کرده است. پس از آن بوده که کریچکف برنامه خود برای نصب بدافزار روی شبکه تسلا را فاش کرده و گفته که پس از نصب بدافزار اطلاعات از تسلا استخراج شده و می‌توان از آن برای دریافت پول هنگفتی استفاده کرد.

پس از این دیدار بوده که کریچکف کارمند تسلا را تحت‌فشار قرار داده و حتی گفته که پیش‌پرداخت این کار را نیز پرداخت خواهد کرد.

این دیدارها و بحث‌ها ادامه داشته اما کارمند تسلا به مقامات آمریکایی اطلاع داده و به یک منبع انسانی محرمانه تبدیل شده است. به لطف این اطلاعات بوده که FBI توانسته کریچکف را دستگیر کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.