حمایت تمام‌قد رئیس لامبورگینی و بوگاتی از پیشرانه‌های درون‌سوز

حمایت تمام‌قد رئیس لامبورگینی و بوگاتی از پیشرانه‌های درون‌سوز

با اینکه گروه فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری سنگینی روی تکنولوژی الکتریکی انجام می‌دهد اما برندهای خاص این برند به اندازه مادر خود به این روند اشتیاق نشان نمی‌دهند. این موضوع توجیه‌پذیر است زیرا لامبورگینی فقط خودروهای ۸، ۱۰ و ۱۲ سیلندر و بوگاتی هم فقط هایپرکارهای ۱۶ سیلندر را ارائه می‌کند.

استفان وینکلمن که سکان هدایت لامبورگینی و بوگاتی را بر عهده دارد در مصاحبه با تاپ گیر به برنامه‌های آینده این برندها اشاره کرده است. او علاقه خود به زنده نگه‌داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز تا بیشترین حد ممکن را ابراز کرده و گفته که این دو برند تولید محدودی دارند و بنابراین روی محیط‌زیست تأثیر کمتری خواهند داشت. او خاطرنشان ساخته مالکان محصولات بوگاتی به ندرت خودروی خود را می‌رانند و کارکرد متوسط یک دستگاه شیرون در سال حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است.

رئیس این دو برند ایتالیایی و فرانسوی اعتقادی به تولید یک سوپرکار یا هایپرکار الکتریکی در آینده نزدیک نداشته و گفته که چنین خودرویی زودتر از پایان دهه جاری میلادی عرضه نخواهد شد. او می‌گوید تکنولوژی الکتریکی هنوز از نظر زمان شارژ و پرفورمنس به اندازه کامل تکامل نیافته و همچنین مشکلات مربوط به قوانین و هزینه‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر این وینکلمن می‌خواهد مطمئن شود مشتریان آماده پذیرش ایده تولید یک لامبورگینی یا بوگاتی تمام الکتریکی هستند.

اگرچه بوگاتی هنوز وارد خیابان الکتریکی‌ها نشده اما لامبورگینی اولین قدم را با سیان FKP 37 برداشته است. این سوپرکار مبتنی بر آونتادور از تکنولوژی هیبریدی و ابر خازن‌ها استفاده کرده است. نفر شماره یک این دو برند اظهار داشته بزرگ‌ترین اولویت او در لامبورگینی تولید جانشین آونتادور است. قبلاً تائید شده این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با دستیار هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید اوراکان و اوروس نیز جزو اولویت‌های اصلی این برند هستند و لامبورگینی هم توجه خاصی به بحث هیبریدی کردن آن‌ها دارد. وینکلمن بدون اشاره به جزئیات گفته که رئیس بخش تحقیق و توسعه و سر طراح لامبورگینی روی این خودروها کار می‌کنند.

اما بوگاتی هم آماده شروع به کار روی دومین خودروی خود بوده اما شیوع کرونا گروه فولکس‌واگن را مجبور به توقف این برنامه‌ها کرده است. گفته شده این خودروی دوم قیمت ارزان‌تری خواهد داشت و احتمالاً یک گرندتورر مشابه کانسپت گالیبیر خواهد بود. این خودرو می‌تواند از دو صندلی عقب قابل استفاده و ارتفاع بیشتری از سطح زمین سود ببرد اما ارتفاع آن از سطح زمین به اندازه یک شاسی‌بلند نخواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.