حل ۱۹ ریسک امنیتی در مرسدس بنز E کلاس!

حل ۱۹ ریسک امنیتی در مرسدس بنز E کلاس!

خودروهای مدرن کنونی با ارتباطات اینترنتی عرضه می‌شوند چراکه باید کم‌کم آماده ورود به دنیای خودروهای ارتباطی باشیم. این امر با دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، ارتباط با دیگر خودروها و زیرساخت‌ها و ایمن‌تر شدن رانندگی میسر خواهد شد؛ اما همان‌گونه که می‌دانید ارتباط اینترنتی با ریسک‌های امنیتی همراه بوده و این یک خطر واقعی برای خودروهاست. سال پیش مرسدس ۱۹ ریسک امنیتی حل شده در خودروهای خود را اعلام کرد و حالا جزئیات مربوط به این خبر منتشر شده است.

گفته می‌شود این جزئیات توسط مدیر تیم تحقیقات امنیتی اسکای گو و در کنفرانس امنیتی کلاه‌سیاه منتشر شده است. این تیم تحقیقات ۱۹ ریسک امنیتی را در مرسدس E کلاس یافته، ریسک‌هایی که باعث شده محققان کنترل خودرو را به دست بگیرند. محققان برای استفاده حداکثری از این ریسک‌های امنیتی اقدام به تشکیل زنجیره حمله کرده و توانسته‌اند واحد کنترل از راه دور خودرو را در اختیار بگیرند. این تیم همچنین توانسته به خودرو دستورات گوناگونی همچون باز کردن درب‌ها و روشن کردن پیشرانه را بدهد.

اگرچه این نوع دسترسی می‌تواند عواقب بدی را در پی داشته باشد اما نفوذ به امنیت خودرو کار راحتی برای شرکت اسکای گو نبوده است. آن‌ها پیش از آنکه بتوانند کنترل خودرو را به دست بگیرند بیش از یک سال را صرف تحقیق کرده‌اند. البته محققان می‌گویند E کلاس امنیت خوبی داشته و توانسته در برابر چندین حمله مقاومت کند.

البته که عدم اتصال به اینترنت باعث می‌شود آسیب‌پذیری به حداقل برسد اما خب دیکته نانوشته هم غلط ندارد. همین ماه پیش بود که یک نوجوان توانست کنترل چندین اکانت مهم توییتری را به دست گیرد. اینکه یک مجرم خرده‌پا بیش از یک سال را صرف تحقیق درباره هک یک خودرو بکند کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما خب شاید دولت‌ها و سازمان‌های مخوف چنین کاری را انجام دهند. از آنجایی که خودروسازان روزبه‌روز تکنولوژی خودروهای خود را بهبود می‌بخشد بنابراین باید فکری هم به حال سیستم‌های امنیتی آن‌ها بکنند. واضح است که هک شدن یک خودرو وضعیت خوبی را رقم نخواهد زد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.