حضور مزدا RT24-P مسابقه‌ای در لس‌آنجلس

حضور مزدا RT24-P مسابقه‌ای در لس‌آنجلس

جدیدترین خودروی مسابقه‌ای مزدا تعریفی فراتر از همه‌ی موضوعاتی آئرودینامیکی است. مدل جدید RT24-P در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شده و دارای بال‌ها و اسپویلرهای بزرگ و گیراست. نام خودرو به برنامه‌ی تمرین رانندگی “Road to 24” مزدا و حالت پروتوتایپ آن اشاره دارد.

شاسی این خودرو توسط شرکت تکنولوژی Riley توسعه یافته و از موارد قابل‌توجه آن می‌توان به اسپلیتر انحنادار جلو، باله عمودی بالای کابین و بال عقب افقی بزرگ اشاره کرد. به همراه رینگ‌های مسابقه‌ای مخصوص، این خودرو دارای عناصر کلیدی زبان طراحی کودوی مزدا می‌باشد. مزدا می‌گوید که توازن موجود در استایل کودو و ساخت یک خودروی مسابقه‌ای حد نهایی راندمان و نیروی رو به پایین را به ارمغان آورده است.

Ken Saward مدیر ارشد طراحی مزدای آمریکا می‌گوید:

به همراه کار کردن با مهندسان آئرودینامیک مختلف ما کاربرد فلسفه‌ی طراحی کودو در تمام سطوح را فهمیدیم و شبح خودرو ما را قادر ساخت تا یک طراحی دینامیک و هدفمند را به همراه راندمان بسیار بالا به سرانجام برسانیم.

این خودرو از همان پیشرانه‌ی پروتوتایپ مسابقه‌ای سال قبل مزدا بهره می‌برد که نسخه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری است.

دو نسخه از این خودرو در سال ۲۰۱۷ مسابقه خواهند داد. اولین مسابقه در ژانویه سال آینده و در مسابقات رولکس ۲۴ و در پیست دیتونا خواهد بود. اتفاقاً در همان هفته و در کلاسی متفاوت خودروی پورشه ۹۱۱ RSR نیز معرفی خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.