حضور جذاب فراری ۸۱۲ سوپرفست در نوربرگ رینگ

حضور جذاب فراری ۸۱۲ سوپرفست در نوربرگ رینگ

برخی فراری را به خاطر عدم ثبت رکورد در پیست‌های مشهور دنیا شماتت می‌کنند. البته که رکوردهای ثبت شده در پیست‌ها به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط آب‌وهوا، دما و مهارت راننده بستگی دارند اما خب هیچ‌کدام از این‌ها به پای توانایی‌های خود خودرو نمی‌رسند. این موضوع مخصوصاً درباره‌ی پیست طولانی و سرسختی همچون نوربرگ رینگ آلمان صدق می‌کند جایی که عملکرد ضعیف تنها در یک پیچ می‌تواند باعث ثبت زمان بدی در پیست شود؛ اما خب وجود یک راننده‌ی کاربلد در پشت فرمان سنگ محک خوبی برای پرفورمنس کلی خودرو است؛ و قطعاً فراری ۸۱۲ سوپرفست از این لحاظ هیچ کمبودی ندارد.

محصول جذاب فراری به تازگی لذت حضور در جهنم سبز را چشیده است. فیلم حضور این خودرو در نوربرگ رینگ همین چند روز پیش منتشر شده اما واضح است که ثبت رکورد این خودرو در هوای گرم‌تری انجام شده است. در ویدئو گفته شده که دمای هوا در زمان ثبت رکورد این خودروی پیشرانه جلو ۲۷ درجه سلسیوس بوده و البته مسیر هم حدود ۲۰ درجه گرم‌تر گزارش شده است. قطعاً شرایط آب و هوایی خوبی وجود داشته هرچند پرفورمنس خودرو در دماهای اندکی کمتر شاید بهتر شود.

این خودرو از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسا استفاده کرده و البته کاملاً استوک بوده است. البته نیازی هم به تیونینگ وجود ندارد چراکه این گرند تورر پیشرانه جلو از توزیع وزن عالی برخوردار بوده و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آن نیز با قدرت ۷۸۹ اسب بخاری برای رقبا خط و نشان می‌کشد. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند و البته عنوان قوی‌ترین قلب آهنین تنفس طبیعی تاریخ فراری را نیز یدک می‌کشد.

با توجه به ویدئو می‌توان گفت که فراری در پیچ‌های تند و خشن جهنم سبز کاملاً پایدار و استوار عمل می‌کند. چندین بار شتاب جانبی خودرو به ۱.۴ جی می‌رسد و البته شاهد ثبت سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت هم هستیم. سرعت ۲۴۸ کیلومتر در ساعت این فراری دیفرانسیل عقب در یکی از پیچ‌ها نیز کاملاً قابل‌توجه و تحسین‌برانگیز است. برای فهم بهتر موضوع بهتر است دقیقه دوم فیلم را با دقت دنبال کنید.

جدای از این همه‌ی این موارد، فراری ۸۱۲ سوپرفست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه طی می‌کند که برای چنین خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز است. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.