حراج یک مرسدس بنز SL72 AMG بسیار کمیاب

حراج یک مرسدس بنز SL72 AMG بسیار کمیاب

این یکی از کمیاب‌ترین ساخته‌های آام‌گ است

در سال ۱۹۹۵، آام‌گ پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بکار رفته در مرسدس بنز SL600 را ارتقاء داده و برای تولید قدرتمندترین محصول خود در آن زمان، حجم موتور مذکور را به ۷ لیتر رساند. بدین ترتیب قدرت این موتور به ۵۲۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرد. سپس SL کلاس به این موتور قدرتمند مجهز شده و SL72 نام گرفت. بدین ترتیب این موشک آلمانی با چنین قدرت بالایی می‌توانست ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

از SL72 AMG طی سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ تنها ۳۵ دستگاه ساخته شده که به همین دلیل یکی از کمیاب‌ترین محصولات تاریخ AMG محسوب می‌شود. این در حالی است که از ابن تعداد، ۲۵ دستگاه توسط سلطان برونئی خریداری شدند. هرچند تعدادی از این خودروها در سال ۱۹۹۶ ساخته شدند اما گفته می‌شود تمامی آن‌ها با مدل ۱۹۹۵ عرضه شدند.

اما در سال ۱۹۹۸، آام‌گ مدل دیگری را بنام SL73 معرفی کرد که به پیشرانه‌ای حتی بزرگ‌تر به حجم ۷.۳ لیتر مجهز شده بود. همین موتور ۷.۳ لیتری V12 بعدها توسط پاگانی در مدل زوندا مورداستفاده قرار گرفت. از SL73 نیز تا سال ۲۰۰۱ فقط ۵۰ دستگاه ساخته شد؛ بنابراین درمجموع از این دو سوپررودستر ۸۵ دستگاه تولید گردید؛ اما به‌طورکلی مدل SL72 امروزه خودروی مطلوب‌تری است زیرا تعداد کمتری از آن ساخته شده است.

حال یک دستگاه مرسدس بنز SL72 به حراج گذاشته شده است. این یک نمونهٔ سفیدرنگ فوق‌العاده است که در آگوست سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این خودرو در طول دوران زندگی‌اش تنها دو مالک داشته و هیچ حادثه‌ای برای آن رخ نداده است. همچنین این SL72 تاریخچهٔ کاملی داشته و سرویس‌های آن به‌درستی انجام شده است. بنابراین به نظر می‌رسد خرید مطمئنی باشد؛

اما برای فهمیدن قیمت گفته شده که باید با مالک تماس گرفته شود. برای داشتن ایده‌ای از قیمت این خودرو بهتر است بدانید که یک نمونهٔ مشابه این SL72 مدل ۱۹۹۵ طی همین هفته در فستیوال سرعت گودوود با قیمت ۷۴,۳۰۰ پوند فروخته شد که برابر است با ۹۶,۵۷۵ دلار.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.