حراج گونه‌ای نادر از سیتروئن ۲CV

حراج گونه‌ای نادر از سیتروئن ۲CV

سیتروئن ۲CV که برای سازگاری با آب‌وهوا و نواحی سخت و خشن ساخته شده بود ثابت کرده که یک همراه و همدم قابل‌اعتماد برای مالک اولیه خود است. تنها این نیست. خودروی موردنظر ما داستان بسیار جالبی نیز دارد.

خودروی موردبحث در دسامبر سال ۱۹۶۵ با کشتی به نیجریه منتقل شده و صاحب آن مردی انگلیسی بوده که به عنوان انسان‌شناس کار می‌کرده است. ظاهراً او باید یک لندروور را برای خود انتخاب می‌کرد اما نخواست که با یک بازرس دولتی اشتباه گرفته شود.

حدود دو سال بعد نیجریه درگیر جنگ شد بنابراین مالک خودرو قصد بازگشت به خانه کرد و از آنجایی که نمی‌خواست سیتروئن خود را تنها بگذارد، با خودروی خود سفری را آغاز کرد که طول آن ۱۶۰۰ کیلومتر بود؛ و سرانجام به بریتانیا رسید.

در سال ۱۹۶۹ او دوباره به نیجریه بازگشت و این بار نیز پشت فرمان همان ۲CV خود بود. این بار نیز دومین سفر در طول صحرا رقم خورد. یک سال بعد این خودرو به یک دکتر فروخته شد. پس از مدت‌ها خودرو بلااستفاده ماند و تقریباً متروکه شد.

سپس مالک خودرو را برای تعمیرات به بریتانیا آورد اما به خاطر نبود قطعات یدکی این کار ناتمام ماند و نهایتاً خودرو به مالک سوم و نهایی آن فروخته شد. او خودروی یاد شده را تا به امروز نگه داشته است. مالک فعلی در سال ۲۰۱۲ پروژه‌ی بازسازی ۲CV را کلید زد.

سیتروئن ۲CV که تنها در ۶۹۴ نمونه ساخته شده و باور بر این است که تنها کمتر از ۱۰۰ دستگاه آن باقی مانده دارای دو پیشرانه بوده که یکی در جلو و دیگری در عقب قرار دارد. این خودرو دارای دو گیربکس، دو باک سوخت و سیستم چهارچرخ محرک بوده و توسط حراجی خودروی کلاسیک در بیرمنگام برای فروش آماده شده است. تخمین زده می‌شود این خودرو بهایی بین ۶۰ تا ۶۵ هزار پوند داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.