حذف پیشرانه‌های دیزلی جیپ تا سال ۲۰۳۰؟!

حذف پیشرانه‌های دیزلی جیپ تا سال ۲۰۳۰؟!

جیپ به عنوان یکی از برندهای استلانتیس با سرعت بالایی به سمت الکتریکی سازی محصولات خود حرکت می‌کند. این اخبار خوبی است زیرا جیپ به عنوان متخصص آفرود از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده خواهد کرد که احتمالاً باعث بهبود قابلیت‌های محصولات خود خواهد شد. از طرف دیگر این امر می‌تواند به معنی پایان تولید محصولات درون‌سوز این خودروساز باشد.

کریستین مانیر مدیرعامل جیپ اخیراً اذعان داشته جیپ به دنبال تسریع فرایند الکتریکی سازی محصولات خود است. البته مرد شماره یک جیپ گفته که شاید تولید پیشرانه‌های دیزلی این خودروساز تا پایان دهه جاری میلادی متوقف گردد. این امر نگرانی‌هایی را برای بازارهای مختلف به وجود آورده است.

مدیرعامل جیپ گفته است:

من فکر می‌کنم پیشرانه دیزلی در اروپا ناپدید خواهد شد و این قاره واقعاً خاستگاه پیشرانه‌های دیزلی بوده است؛ و به همین خاطر واضح است که فروش پیشرانه‌های دیزلی به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت اما آیا این به معنی توقف یک‌باره عرضه پیشرانه‌های دیزلی خواهد بود؟ نه من فکر می‌کنم مرحله گذاری از زمان حاضر تا سال ۲۰۳۰ وجود خواهد داشت و البته وضعیت بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

اگرچه این اظهارات شوکه کننده نیستند اما بسیاری از مشتریان از سرنوشت بد پیشرانه‌های درون‌سوز جیپ ناامید خواهند شد. با سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، پیشرانه ۸ سیلندر جیپ می‌تواند بازنشسته شده و جای خود را به نمونه‌های ۴ و ۶ سیلندر الکتریکی شده بدهد.

مانیر در ادامه می‌افزاید:

برخی بازارها همچنان شاهد عرضه پیشرانه‌های ۸ سیلندر خواهند بود و برخی نیز پیشرانه‌های دیزلی و ۶ سیلندر را دریافت خواهند کرد. در میان‌مدت واضح است که ما می‌خواهیم از پیشرانه ۸ سیلندر تا حداکثر جایی که می‌توانیم محافظت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.