حذف سدان‌های کیا کادنزا و K900 از بازار آمریکا به خاطر فروش پایین

حذف سدان‌های کیا کادنزا و K900 از بازار آمریکا به خاطر فروش پایین

کیا برای طرفداران خود خبر بدی دارد زیرا این شرکت سدان‌های کادنزا و K900 را از بازار ایالات‌متحده حذف خواهد کرد. هردوی این سدان‌ها برای مدل ۲۰۲۱ بازار آمریکا را ترک می‌کنند. البته نباید از شنیدن این خبر چندان تعجب کنیم زیرا کادنزا و K900 هردو فروش بسیار پایینی در آمریکا دارند و کیا به‌منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای کراس‌اوورها می‌خواهد سبد محصولات خود را از نو تنظیم کند. بااین‌حال به این زودی انتظار حذف کادنزا را نداشتیم زیرا نسخهٔ فیس‌لیفت این سدان فول سایز سال گذشته در نمایشگاه شیکاگو معرفی شد.

کادنزا با یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی در ایالات‌متحده عرضه می‌شد که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میافت. قیمت پایهٔ این سدان کره‌ای در آمریکا از ۳۷,۸۵۰ دلار آغاز می‌شد. هرچند کادنزا هیجان‌انگیزترین خودروی کیا برای رانندگی نبود اما از کابین جادار و نسبتاً لوکسی با صندلی‌های چرمی با گرم‌کن، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار بود.

از سوی دیگر، K900 سدان پرچم‌دار کیا بود و قیمت آن از ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شد. هرچند این رقم برای خودرویی از یک برند اقتصادی گران بود اما K900 یک سدان لوکس واقعی به‌حساب می‌آمد. زیر کاپوت این سدان پرچم‌دار کره‌ای یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گرفت که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کرد. K900 به‌عنوان یک سدان لوکس، تجهیزاتی فراوانی مثل صندلی‌های چرمی ناپا، تریم چوبی و سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف را ارائه می‌کرد. هرچند نسخهٔ پایهٔ این خودرو کاملاً لوکس بود اما امکان سفارش آپشن‌هایی مثل رو سقفی جیر و صندلی‌های عقب برقی با گرم‌کن و تهویه هم برای آن وجود داشت.

هرچند K900 خودروی جذاب و چشمگیری بود اما هرگز نتوانست نظر آمریکایی‌ها را به خود جلب کند و همواره از فروش بسیار پایین در این کشور رنج می‌برد. فروش این ماشین سال گذشته در آمریکا تنها ۳۰۵ دستگاه بود و پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ نیز موفق به فروش فقط ۳۹۰ دستگاه شد. کادنزا نیز اوضاع خیلی بهتری ندارد زیرا فروش آن در آمریکا از سال ۲۰۱۷ هرساله کاهش یافته و سال گذشته به تنها ۱,۲۶۵ دستگاه رسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.