حادثه دلخراش در بزرگراه همت؛ باز هم بدون عملکرد ایربگ

حادثه دلخراش در بزرگراه همت؛ باز هم بدون عملکرد ایربگ

براثر تصادف سه خودرو در بزرگراه شهید همت تهران، ۷ سرنشین به شدت مصدوم شدند. این حادثه با آسیب جدی به یک دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار همراه بود؛ اما هیچ عملکردی از کیسه‌ هوای ایمنی گزارش نشده است.

نقص در ایربگ خودروهای مونتاژ سایپا و ایران خودرو، سال گذشته با حادثه در بهبهان خبرساز شد.  ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان- رامهرمز روبروی روستای دودانگه، ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند اما کیسه‌هوای ایمنی هیچ‌کدام عمل نکرد. در پی این حادثه سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، خودروهای تولید داخل را “ارابه‌ی مرگ” توصیف کرد.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران، در گفت و گو با ایسنا در باره حادثه در اتوبان همت اظهار کرد:

یک مورد حادثه تصادف در مسیر همت به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله یک ایستگاه آتش نشانی به محل واقع در بزرگراه همت شرق، قبل از شریعتی اعزام شد.

آتش نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که یک دستگاه پژو ٢٠۶ به هنگام حرکت به دلایل نامشخصی از مسیر خارج شده و پس از برخورد با گاردریل به مسیر غرب به شرق بزرگراه وارد شده است. این خودرو پس از این حادثه با دو دستگاه سواری نیز برخورد کرده بود.

آتش نشانان ضمن ایمن سازی محل برای رهاسازی سرنشینان خودروها اقدامات لازم را انجام دادند.

 

میدونی پیشنهاد می‌کند نیروی انتظامی یا نهاد ناظر بالادستی چون دادستانی به عنوان مدعی‌العموم، دست به تحقیق عملی کارکرد صحیح تعدادی از خودروهای فروخته شده به مردم به صورت اتفاقی بزند و درصورت وجود هرگونه مشکل ساختاری در عملکرد یا مشکل عمدی و غیرعمدی متولیان، مجازات سختی برای خاطیان درنظر گرفته و دستور فراخوان رفع مشکل همه این خودروهای معیوب را بدون تامل صادر نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.