جی ام سی هامر الکتریکی به خاطر مشکل آب‌بندی باتری فراخوان شد

جی ام سی هامر الکتریکی به خاطر مشکل آب‌بندی باتری فراخوان شد

پس از انتشار بیانیه جی ام سی درباره مشکل کانکتور ولتاژ بالای هامر الکتریکی که می‌تواند منجر به ورود آب به مجموعه باتری این خودرو شود، جی ام سی با مشکل مشابه دیگری روبرو شده است. ظاهراً آب هنوز هم می‌تواند وارد باتری هامر الکتریکی شود که دلیل آن آب‌بندی نادرست است. در این صورت خودرو یا استارت نمی‌خورد و یا به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود و همین موضوع دلیل فراخوان دیگری برای این خودروی تازه نفس خواهد بود.

فراخوان موردبحث شامل ۷۳۵ دستگاه جی ام سی هامر الکتریکی و ۸۹ دستگاه ون الکتریکی برایت دراپ EV600 است. هر دو خودرو از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز و باتری‌های مشابه ساخت شرکت مگنا استفاده می‌کنند. این خودروساز آمریکایی می‌گوید سه خودروی مشکل‌دار شناسایی شده‌اند. جنرال موتورز خاطرنشان می‌سازد ریشه این مشکل به فلنج های دارای پوشش الکتریکی باتری مربوط می‌شود که مانع چسبندگی مناسب اورتان می‌شوند و بنابراین آب‌بندی کامل باتری انجام نمی‌شود. در جزئیات این فراخوان آمده که خودروهای مجهز به باتری ولتاژ بالای تولید شده در بازه‌های زمانی دیگر نیازی به مراجعه به نمایندگی‌های مجاز نخواهند داشت.

جی ام سی هامر الکتریکی‌های مشمول فراخوان بین نهم نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ سپتامبر امسال تولید شده‌اند و EV600 ها نیز از ۳ مارس تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ مونتاژ شده‌اند. اگر آب وارد باتری این خودروها شده و عیبی را ایجاد کند هامر الکتریکی چراغ‌ها و پیام‌های هشدار را در نمایشگر اصلی به اطلاع راننده خواهد رساند. جنرال موتورز می‌گوید فعلاً این مشکل باعث آتش‌سوزی خودرو یا زخمی شدن سرنشینان نشده است. البته با توجه به اینکه مشکل موردبحث می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی خودرو شود قطعاً ریسک ایمنی را در بر خواهد داشت. جی ام سی هنوز راه‌حل رفع مشکل را اعلام نکرده و نگفته که آیا باتری‌های معیوب را تعمیر خواهد کرد یا آن‌ها را به‌صورت کامل تعویض خواهد نمود.

موضوع فراخوان خودروها همواره یکی از جنجالی‌ترین بحث‌ها بین طرفداران برندهای گوناگون بوده است. به نظر می‌رسید با عرضه خودروهای الکتریکی و پیچیدگی کمتری که نسبت به خودروهای درون‌سوز دارند فراخوان‌های کمتری را شاهد باشیم اما این دسته از خودروها نیز نشان داده‌اند از عیب و خطا مصون نیستند و هر از گاهی باعث ایجاد جنجال بین فروم های مختلف خودرویی می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.