جیپ گلادیاتور هلکت، ایده‌ای عالی که به واقعیت تبدیل نمی‌شود!

جیپ گلادیاتور هلکت، ایده‌ای عالی که به واقعیت تبدیل نمی‌شود!

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ نیامده طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده و همه‌ی ۴۱۹۰ دستگاه نسخه‌ی لانچ ادیشن آن علیرغم قیمت فراتر از ۶۰ هزار دلاری در عرض یک روز به فروش رفته است.

این خودروساز آمریکایی به دنبال خلق یک شگفتی بوده اما به نظر می‌رسد در آینده  نسخه‌ی هلکت این پیکاپ جدید ساخته نخواهد شد. رئیس جیپ آمریکا در مصاحبه با نشریه درایو گفته که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کاملاً مناسب این خودرو بوده اما ابعاد آن بزرگ است و فضای کافی برای حفاظت و ایمنی وجود ندارد.

مدیر جیپ می‌گوید فضای باقی مانده به حدی تنگ است که هیچ جایی برای هوای اطراف پیشرانه باقی نمی‌ماند بنابراین فضایی برای دریافت انرژی تصادفات وجود نخواهد داشت. او می‌گوید شما چیزی نخواهید داشت که انرژی تصادف را جذب کند و این به معنی عدم توانایی گلادیاتور هلکت در پاس کردن تست‌های تصادف خواهد بود.

اگرچه انتظار نداریم چنین خودرویی را در خیابان ببینیم اما جیپ قرار دادن پیشرانه هلکت در نسخه‌های کانسپت را تجربه کرده است. سه سال پیش شاهد معرفی رانگلر تریل کت بودیم که از سیستم تعلیق آفرود، اکسل‌های دانا ۶۰ و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و گیربکس ۶ سرعته ی دستی سود می‌برد.

این خبر احتمالاً باعث ناراحتی طرفداران می‌شود اما هنوز هم احتمال تولید نسخه‌های دیگری از گلادیاتور وجود دارد. مدیر جیپ می‌گوید این برند احتمالاً در آینده نسخه‌ی تک کابین گلادیاتور را تولید خواهد کرد. البته این سخن با قطعیت بیان نشده چراکه در ادامه می‌خوانیم کلاس پیکاپ‌های میان‌سایز کاملاً در احاطه‌ی مدل‌های چهار درب با فضای بار ۱.۵ متری است.

همین امر باعث شده تولید مدل تک کابین از نظر تجاری توجیه زیادی نداشته باشد. علیرغم این موانع اقتصادی، مدیر جیپ می‌گوید رانگلر دو درب فروش خوبی داشته و احتمال تولید گلادیاتور دو درب نیز وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.