جیپ گلادیاتور هلفایر، هیولای شش چرخی با چهرهٔ مخوف!

جیپ گلادیاتور هلفایر، هیولای شش چرخی با چهرهٔ مخوف!

مرسدس G63 AMG 6×6 روندی را ایجاد کرد که منجر به ساخت هیولاهای شش چرخ زیادی در سال‌های اخیر شده است. یکی از برجسته‌ترین سازندگان خودروهای ۶×۶، شرکتی بنام آپوکالیپس است که با تبدیل جیپ‌های گلادیاتور به هیولاهای قدرتمند، برای خود نامی دست‌وپا کرده است. این شرکت سه مدل مختلف بنام‌های هلفایر، دومسدی و سینیستر را بر اساس گلادیاتور ساخته و عرضه می‌کند که حالا یک نمونه از مدل هلفایر در eBay برای فروش گذاشته شده است.

همهٔ نمونه‌های هلفایر که توسط آپوکالیپس ساخته شده‌اند بسیار وحشی هستند اما این نمونه‌ای متمایز است زیرا به نمای جلویی خاصی مجهز شده که سازنده آن را Oculus Tron می‌نامد. در این طراحی، چراغ‌های جلوی دایره‌ای معمول جیپ با یک نوار LED جایگزین شده‌اند که بی‌شباهت به چراغ‌های جلوی تسلا سایبرتراک نیست. این هیولای شش چرخ از دیگر تغییرات مدل‌های هلفایر هم برخوردار است.

به‌عنوان‌مثال، در جلوی خودرو سپر و جلوپنجره‌ای کاملاً سفارشی دیده می‌شود که دو قلاب بزرگ قرمز در آن جای گرفته است. برای شیشهٔ جلوی این خودرو هم قاب جدیدی در نظر گرفته شده و پله رکاب‌های بزرگ هم موجب سهولت در سوار و پیاده شدن می‌شوند. آپوکالیپس همچنین برای این خودرو گلگیرهایی از جنس کولار و همین‌طور کاوری قفل‌دار روی قسمت بار را هم تدارک دیده است.

در بخش فنی هم هلفایر به موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق ارتقاءیافته‌ای هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین درحالی‌که برخی خودروهای شش چرخ افترمارکتی بازار درواقع ۶×۶ یا شش چرخ محرک نیستند، در هلفایر نیروی موتور به هر شش چرخ منتقل می‌شود. با همهٔ این ویژگی‌ها، عجیب نیست که چنین خودرویی هرگز ارزان نباشد و برای این نمونه قیمت ۲۲۰ هزار دلاری اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.