جیپ گرند چروکی L کاری با خریداران دوج دورانگو ندارد!

جیپ گرند چروکی L کاری با خریداران دوج دورانگو ندارد!

گرند چروکی L که چندی پیش رونمایی شد، اولین محصول سه ردیفهٔ جیپ در ایالات‌متحده پس از خاتمهٔ تولید مدل کُماندر محسوب می‌شود. هرچند سال‌ها است که خریداران خواهان ردیف سوم صندلی‌ها در جیپ هستند اما همیشه احتمال تأثیر منفی عرضۀ چنین خودرویی بر فروش سایر محصولات گروه کرایسلر وجود داشته است. بااین‌حال به نظر نمی‌رسند مقامات این شرکت از این لحاظ در مورد گرند چروکی L نگرانی چندانی داشته باشند زیرا اخیراً به موتورترند گفته‌اند که خریداران جیپ خواهان توانایی‌های آفرود واقعی هستند و درنتیجه این خودرو خریداران دوج دورانگو و کرایسلر پاسیفیکا را به نفع خود کاهش نخواهد داد.

رئیس جهانی جیپ «کریستین مونیر» با اطمینان گفته است که دورانگو جایی نخواهد رفت زیرا این مدل‌ها کاملاً از هم مجزا هستند و همپوشانی چندانی بین دورانگو و گرند چروکی L وجود ندارد. به گفتهٔ وی، دورانگو علیرغم اینکه نزدیک به یک دهه سن دارد، همچنان به‌عنوان مدلی پرفورمنس محور در سبد محصولات دوج باقی خواهد ماند. مونیر همچنین احتمال تأثیر گرند چروکی L بر فروش واگنییر و گرند واگنییر آینده را هم رد کرده است زیرا هرچند هر سۀ این خودروها از سه ردیف صندلی برخوردار هستند اما واگنییرها در سگمنت کاملاً متفاوتی قرار دارند و با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.

برای روشن شدن این موضوع باید گفت واگنییرها با فورد اکسپیدیشن، لینکلن نویگیتور، شورلت تاهو، جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید رقابت خواهند کرد درحالی‌که از سوی دیگر گرند چروکی L باید با کراس‌اوورهایی مثل فورد اکسپلورر، شورلت تراورز، تویوتا هایلندر و کیا تلوراید به رقابت بپردازد. در همین حال، جیپ برای گرند چروکی دو ردیفه هم برنامه‌هایی دارد و اواخر امسال نسل جدید آن‌را با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد. البته مطمئناً فروش این نسخهٔ پنج‌نفره نسبت به نسل کنونی کاهش خواهد یافت زیرا انتظار می‌رود فروش گرند چروکی به‌طور مساوی بین نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه تقسیم شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.