جیپ چروکی ۲۰۱۴

جیپ چروکی ۲۰۱۴

با انتشار اولین تصاویر غیر رسمی از سری جدید چروکی، جیپ هم مجبور به افشای اطلاعات اولیه آن قبل از رونمایی اش در اواخر اسفندماه ۹۱ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ شد؛ چروکی ۲۰۱۴ بیش از هر زمان دیگری ابعادش بزرگتر شده، جلوپنجره ای مدرن تر داشته و چهره اش فوق العاده بد شده!

افسوس ما به این دلیل است که یک کمپانی با اصالت که در تکنولوژی چیزی کمتر از خودروسازان اروپایی نیست چرا باید چنین بلایی را بر سر یکی از صاحب نام ترین شاسی بلندهای سایز متوسط جهان بیاورد؟ به نظر شما واقعا کسی در گروه طراحی این خودرو نبوده که به چراغ های بسیار باریک و کشیده چروکی شک کند؟! دوحالت بیشتر ندارد؛ یا اینکه ما هنوز در تعریف زیبایی مشکلی بنیادی داریم یا اینکه جیپ طراحانی چینی استخدام کرده!

 

 

 

 

 

 

از طراحی بحث برانگیز چراغ ها که بگذریم، به جلوپنجره ای منحنی شکل جیپ می رسیم که با داشتن هفت خانه مستطیلی که اطراف آن کروم کاری شده برای همه آشناست. طرح عضلانی کاپوت در کنار گلگیرهای مربعی چروکی هم سهم زیادی در القا کردن حس اسپرت به راننده آن دارند.

چروکی ۲۰۱۴ از پلت فرم CUSW کرایسلر بهره می برد؛ یعنی همان پلت فرم دوج دارت. گفته می شود مدل های استاندارد چروکی دیفرانسیل جلو هستند ولی بصورت سفارشی مدل های AWD آن نیز عرضه می شوند.

هنوز از جزئیات فنی خبر موثقی در دست نیست. خط تولید چروکی ۲۰۱۴ در کارخانه کرایسلر در شهر Toledo در ایالت اوهایو بوده و اولین سری آن از پاییز ۲۰۱۳ تحویل مشتریان می شود. اگر هنوز هم علاقه تان را به چروکی از دست نداده اید منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در هفته های آتی باشید.

************************************************

بروز رسانی – نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: چروکی ۲۰۱۴ که جانشین جیپ لیبرتی (۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲) شده، چیزی حدود ۱۸۱ کیلوگرم کاهش وزن دارد و در ابتدای عرضه آن بصورت اختصاصی با گیربکس ۹ سرعته اتومات تحویل مشتریان می شود . . .

گیربکس ۲.۴ لیتری Tigershark بنزینی چروکی، ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور دارد؛ چروکی با این موتور می تواند مسافت متوسط ۸۰۰ کیلومتری را با باک پر طی کند. اما اگر خواهان قدرت بیشتری هستید باید به سراغ موتور ۳.۲ لیتری V6 آن بروید که ۲۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور دارد. سایر مشخصه های مهم این خودرو عبارتند از:

  • کاهش ۴۵ درصدی مصرف سوخت.
  • بهترین شاسی بلند V6 به لحاظ بکسل کردن ۲,۰۴۱ کیلوگرم.
  • بهره گیری از سیستم جدید Selec-Terrain با ۵ حالت مختلف رانندگی و ۱۲ سیستم ایمنی.
  • اولین شاسی بلند تولیدی جهان با گیربکس نه سرعته، ۱۰ ایربگ.
  • نمایشگر ۳ اینچی صفحه کیلومتر، نمایشگر ۵ اینچی (سفارشی ۸.۴ اینچی) لمسی کنسول.
  • چند رسانه ای Uconnect با دسترسی موبایل، سیستم راهیابی، رادیو ماهواره ای.
  • ParkSense یا سیستم کمکی پارک برای نخستین بار.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.