جیپ واگنییر بازخواهد گشت

جیپ واگنییر بازخواهد گشت

یک سمبل پس از حدود ۲۵ سال بازمی‌گردد

جیپ واگنییر و گرند واگنییر، SUVهای بزرگ و لوکسی بودند که یکی از نمادهای جیپ بشمار می‌روند. تولید این خودرو در سال ۱۹۶۳ آغازشده و تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت. به‌تازگی مدیرعامل جیپ «Mike Manley» اعلام کرده است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای احیای هر دو مدل واگنییر و گرند واگنییر است.

وی در رابطه با جزئیات این برنامه صحبتی نکرده است اما قرار است هر دو مدل بر اساس پلت فرم نسل آیندهٔ مدل گرند چروکی ساخته شوند. این خودروها ممکن است تا حدودی شبیه به کراس‌اوورها باشند اما انتظار می‌رود که با سه ردیف صندلی و با ظرفیت حمل ۷ نفر ارائه شوند. منلی همچنین تأکید کرد که این دو مدل ازلحاظ ظاهری و ساختاری یکسان هستند اما واگنییر نسخه‌ای استاندارد و گرند واگنییر نمونه‌ای مجلل خواهد بود. او توضیح داد:

«نام واگنییر به لحاظ تاریخی نشان‌دهندهٔ اوج پریمیوم بودن برای یک جیپ در جهان است و ما با استفاده از نام واگنییر می‌توانیم تصوری از یک خودروی واقعاً پریمیوم را در ذهن مردم ایجاد کرده و با گرند واگنییر به سطحی بالاتر راه یابیم»

تولید این SUV لوکس در اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و هر دو مدل قرار است در کارخانهٔ Warren در میشیگان تولید شوند. این کارخانه در حال حاضر به تولید دوج رم ۱۵۰۰ می‌پردازد اما قرار است خط تولید این وانت در سال ۲۰۱۸ به کارخانهٔ دیگری انتقال یابد.

به نظر می‌رسد کرایسلر قصد دارد با جیپ واگنییر و گرند واگنییر به رقابت مستقیم با جمس یوکان دنالی، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور بپردازد چراکه این سازنده در حال حاضر نماینده‌ای در کلاس SUVهای فول سایز لوکس ندارد. احتمالاً گرند واگنییر به‌عنوان مدلی کشیده‌تر و لوکس‌تر از واگنییر، با نسخه‌های کشیدهٔ نویگیتور و اسکالید یعنی نویگیتور L و اسکالید ESV به رقابت خواهد پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.