جیپ رانگلر شش چرخ با موتور بخار!

جیپ رانگلر شش چرخ با موتور بخار!

شرکتی بنام Haux Designs که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا مستقر است اقدام به ساخت خودروی بسیار عجیبی کرده است. این ماشین یک دستگاه جیپ رانگلر چهاردر مدل ۲۰۰۸ بوده که توسط این شرکت به نمونه‌ای شش چرخ تبدیل شده است؛ اما این ویژگیِ چندان عجیبی نیست چراکه تاکنون خودروهای شش چرخ زیادی توسط تیونرهای مختلف و حتی شرکت‌های خودروسازی ساخته شده‌اند؛ بنابراین ویژگی عجیب‌تر این جیپ رانگلر تجهیز آن به پیشرانهٔ بخار است!

در زیر کاپوت این هیولا یک موتور بخار ۱۰۰ci V-4 متعلق به دههٔ ۶۰ میلادی قرار گرفته که بین تنها ۱۳۰ تا ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این قدرت چندان زیادی نیست اما در عوض این موتور بخار گشتاور فوق‌العاده‌ای معادل ۳۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند! با وجود این تغییر کلی در پیشرانهٔ رانگلر، همان گیربکس استاندارد کارخانه‌ای شش سرعتهٔ دستی آن حفظ شده است اما حالا تنها یک دندهٔ کوتاه جلو، یک دندهٔ بلند جلو و یک دنده عقب دارد. این رانگلر می‌تواند به سرعتی بین ۸۰ تا ۹۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

این هیولای بخار ممکن است در بیرون از نمای جلویی چندان متفاوت از یک رانگلر معمولی به نظر نرسد اما در عقب داستان کاملاً متفاوت است. در اینجا یک مخزن بزرگ آب به ظرفیت ۱۱۰ لیتر و یک دیگ بزرگ قرار گرفته است. برای گرم کردن آب نیز از نفت چراغ یا همان نفت سفید استفاده می‌شود که برای ذخیرهٔ آن یک مخزن ۶۰ لیتری در نظر گرفته شده است. علت اضافه کردن محور سوم به این رانگلر نیز ایجاد فضای کافی برای نصب این تجهیزات و مخازن بوده است؛ بنابراین حالا طول خودرو هم به میزان ۱.۳ متر نسبت به رانگلر چهاردر استاندارد افزایش پیدا کرده است.

مصرف سوخت یا بهتر بگوییم مصرف آب این رانگلر اما هرگز جالب نیست چراکه هنگام حرکت با سرعتی بین ۵۰ تا ۵۵ کیلومتر در ساعت، با یک مخزن پُر آب یعنی با ۱۱۰ لیتر آب نهایتاً می‌تواند تنها ۲/۵ کیلومتر را طی کند. در این ماشین از جعبه‌فرمان تویوتا استفاده شده و تعلیق جلوی آن به کمک‌های BDS و فنرهای Fox مجهز شده است درحالی‌که تعلیق عقب تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. داخل رانگلر Haux Design نیز ترکیبی از یک خودروی آفرود معمولی و یک قطار بخار است چراکه در اینجا دستگیرهٔ کنترل پمپ آب و بخار، آمپر لوکوموتیوهای سدهٔ ۱۸۰۰ و یک غربیلک فرمان سفارشی به چشم می‌خورد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.