جیپ، چشم گریت وال را گرفته

جیپ، چشم گریت وال را گرفته

کمانی چینی گریت وال می‌خواهد با تصاحب جیپ تبدیل به بزرگترین سازنده SUV در جهان تبدیل شود. گریت وال اکنون هم بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند و وانت در چین است.

چینی‌ها اخیراً به کنسرسیوم فیات کرایسلر یا FCA علاقه نشان داده‌اند. در این کنسرسیوم شاید بهترین و چرب‌ترین لقمه همین جیپ باشد که چشم گریت وال را گرفته است.

سخنگوی گریت وال تأیید کرده که این شرکت به‌شدت به نام تجاری جیپ علاقه‌مند است و مدتی طولانی نیز به دنبال آن بوده است. هدف استراتژیک آنها نیز تبدیل شدن به قدرت شماره یک شاسی‌بلندهای دنیا عنوان شده است. روندی که با تصاحب جیپ با سرعت بیشتر و زودتر تحقق خواهد یافت.

در حال حاضر درآمد سالانه گریت وال بسیار کمتر از درآمد سالانه شرکت جیپ است اما این شرکت با اعتماد به نفس از تأمین بودجه کافی برای این قرارداد سخن می‌گوید. اوایل سال جاری هم گریت وال یک مرکز توسعه و تحقیق را در دیترویت و برای نزدیک شدن به شرکت‌های خودروسازی ایالات متحده تأسیس نموِده است. البته FCA تاکنون این پیشنهاد را رد نموده است و قصد دارد تا با سایر تولیدکنندگان بزرگ جهانی برای شراکت دست به مذاکره بزند. از سوی دیگر برای چنین قراردادی، نظر و موافقت دولت ایالات متحده نیز باید کسب گردد.

البته گروه خودروسازی فیات-کرایسلر گمانه‌زنی‌هایی که درباره فروش برند جیپ به خودروساز چینی گریت وال صورت گرفته بود را رد کرد.

این کمپانی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌ها منتشر شده گفته است: “ارتباط نزدیکی با گریت وال برای فروش برند جیپ یا هر موضوع دیگری دراین‌باره وجود ندارد.” این گروه خودروسازی اضافه کرده به برنامه تجاری سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ وفادار باقی مانده است.

اگرچه که فیات-کرایسلر گفت‌وگوهایی با گریت وال برای فروش برند جیپ نداشته اما احتمال انجام چنین معامله‌ای در آینده کاملاً رد نمی‌شود مخصوصاً اینکه می‌دانیم سرجیو مارکیونه علاقه زیادی به ادغام و همکاری‌های نزدیک نشان داده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.