جیلی پیش از دایملر به ب‌ ام‌ و نظر داشته است!

جیلی پیش از دایملر به ب‌ام‌و نظر داشته است!

میلیارد معروف این روزهای دنیای خودرو و رئیس برند جیلی یعنی لی شوفو نه تنها به دنبال خرید گروه خودروسازی فیات-کرایسلر پیش از خرید ۱۰ درصدی سهام دایملر داشته بلکه بنا به گفته اشپیگل سرمایه‌گذاری در BMW را نیز مدنظر داشته است!

اشپیگل ادعا می‌کند لی به BMW گفته در صورت استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی این برند می‌تواند روند حضور باواریایی ها در بازار چین را تسهیل نماید. دلیل رد کردن پیشنهاد جیلی توسط ب‌ام‌و منتشر نشده اما این برند آلمانی از سال‌های پیش تاکنون با گریت وال موتور به منظور تولید و فروش خودروهای الکتریکی در چین همکاری داشته و البته محصولات مینی را نیز در این بازار عرضه می‌کند.

در نهایت لی شوفو توانست ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر را به ارزش ۹ میلیارد دلار بخرد. او هم‌اکنون بزرگ‌ترین سهامدار دایملر بوده و شرکت سرمایه‌گذاری کویتی با درصد سهام ۶.۸ درصدی در دایملر را پشت سر گذاشته است.

گفته می‌شود جیلی می‌خواهد از تکنولوژی‌های الکتریکی دایملر سود ببرد زیرا دولت چین از خودروسازان داخلی این کشور می‌خواهد تا تولید خودروهای بدون آلایندگی را افزایش دهند.

البته هیچ‌یک از مقامات دایملر برنامه‌های لی را مناسب نمی‌دانند. در خلال برگزاری نمایشگاه ژنو یکی از منابع ناشناس داخل کمپانی گفته است:

ما در حالت ایده آل خواهان یک اتحاد برد-برد هستیم. استفاده ولوو و جیلی از تکنولوژی مرسدس معامله‌ای برد-برد نیست.

همچنین مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه گفته که هرگونه اشتراک تکنولوژی احتمالی این دو خودروساز نباید همکاری ژرمن‌ها با کمپانی چینی بایک را تحت تأثیر قرار دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.