جیلی سومین خودروساز پردرآمد کشور چین

جیلی سومین خودروساز پردرآمد کشور چین

کمپانی جیلی اتومبیل، مالک برندهای ولوو، لوتوس و… با جا گذاشتن کمپانی‌های نام‌آشنای نیسان، هوندا و تویوتا به سومین خودروساز پردرآمد چین تبدیل شده است.

این خودروساز در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۵۴ درصدی در درآمدهای خالص خود را اعلام کرده و گفته که هدف‌گذاری ۱.۵۸ میلیون دستگاهی خود برای این سال را تحقق بخشیده است. جیلی در حال حاضر از نظر میزان فروش به دنبال فولکس‌واگن و جنرال موتورز در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان است.

حیلی از نظر جهانی نیز موفق عمل کرده و روی تکنولوژی‌های جدیدی همچون قوای محرکه الکتریکی شده و اتوماسیون تمرکز دارد. البته درعین‌حال این خودروساز به دنبال اول بودن در بازار داخلی نیز هست.

جیلی در توسعه برندهایی همچون لینک اند کو نیز دستی بر آتش داشته و محصولات این برند تازه‌کار با همکاری ولوو راهی بازار می‌شوند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

گروه جیلی به دنبال تولید محصولات جدید و قوی‌تری بوده و موقعیت خوبی به‌منظور کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای سواری چین در آینده‌ای نزدیک خواهد داشت.

سهم این خودروساز در بازار داخلی از ۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۶.۴ درصد در نیمه اول سال جاری رسیده است. جیلی در این بازه زمانی ۷۶۶۶۳۰ دستگاه خودرو فروخته و نیسان را با فروش ۷۲۰۴۴۷ دستگاهی پشت سر گذاشته است. جیلی سال پیش در کل ۱.۲۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته بود.

لی شوفو میلیاردر چینی که جیلی را در اختیار دارد چندین سال است که این شرکت را گسترش می‌دهد. پس از خرید ولوو از فورد، شوفو همچنین کنترل سهام شرکت‌های لوتوس و پروتون را نیز به دست گرفت. او همچنین ۹.۷ درصد سهام دایملر را نیز خریده و به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت آلمانی تبدیل شده است.

جیلی برنامه‌هایی برای عرضه محصولات لینک اند کو در اروپا هم داشته و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ وارد این بازار رقابتی شود.

عملکرد رو به رشد جیلی در حالی است که بازار خودروی چین برای دومین ماه متوالی با افت فروش مواجه می‌شود. کاهش رشد اقتصادی و جنگ تجاری این کشور با آمریکا تأثیر خود را روی بازار خودرو نیز گذاشته است. میزان فروش خودرو در بازار چین در ماه‌های ژوئن و جولای به ترتیب ۳.۷ و ۵.۴ درصد افت داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.