جیلی بزرگ‌ترین سهامدار دایملر می‌شود؟!

جیلی بزرگ‌ترین سهامدار دایملر می‌شود؟!

به نظر می‌رسد جیلی درصدد تزریق مقدار زیادی پول به دایملر است تا بدین ترتیب به بزرگ‌ترین سهامدار این کمپانی آلمانی تبدیل شود. همان‌گونه که می‌دانید دایملر کمپانی مادر مرسدس بنز و اسمارت می‌باشد.

نشریه هفتگی بیلد آلمان به نقل از منابع ناشناس نزدیک به این موضوع گفته که غول چینی به تکنولوژی باتری خودروهای الکتریکی دایملر علاقه‌مند بوده و به دنبال تأسیس یک کمپانی جوینت ونچر در چین است.

دسامبر سال پیش خبری منتشر شد که در آن از تمایل جیلی برای سرمایه‌گذاری حدود ۴.۷ میلیارد دلاری در دایملر سخن به میان آمده بود. بنا به گفته منابع گوناگون، یک ماه قبل دایملر پیشنهاد دیگر جیلی برای خرید سهامش را رد کرد. در مقابل جیلی اعلام کرد سهام این شرکت را در بازار آزاد خواهد خرید.

ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی از آن زمان تاکنون رخ داده اما جیلی ظاهراً هم‌اکنون در حال افزایش سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سهامدار دایملر است. در حال حاضر بزرگ‌ترین سهامدار این کمپانی آلمانی موسسه سرمایه‌گذاری کویتی با ۶.۸ درصد سهام بوده و پس از آن نیز بلک راک با ۶ درصد سهام دایملر قرار دارد.

جیلی در سال ۲۰۱۰ با خرید ولوو به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار اقدام به گسترش عملیات صنعتی خود نمود و این برند سوئدی را با یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه به کمپانی بسیار موفقی تبدیل نمود. ولوو هنوز هم در حال مهندسی محصولات خود بوده اما از پشتیبانی مالی قابل‌توجه جیلی برخوردار است. احتمالاً همین داستان درباره لوتوس نیز صادق خواهد بود. سال پیش نیز لوتوس با معامله‌ای ۶۵ میلیون دلاری به جیلی پیوست. این غول چینی همچنین مالک امگرند، انگلون، جیلاگل، تاکسی لندن و مپل شانگهای است.

دایملر در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه خودروهای الکتریکی بوده و حتی در حال ساخت کارخانه‌ای برای تولید باتری‌ها است. یک سرمایه‌گذاری مناسب از سوی جیلی می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد زیرا باعث سرعت بخشیدن به فرایند تحقیق و توسعه مرسدس شده و البته به جیلی نیز اجازه دسترسی به تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران جدید را می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.