جولان خودروهای کاملاً خودران آینده نزدیک؟!

جولان خودروهای کاملاً خودران آینده نزدیک؟!

آئودی می‌گوید سدان پرچم‌دار A8 جدید اولین خودرویی خواهد بود که با قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح ۳ عرضه خواهد شد اما طبق گفته‌های ایلان ماسک، خودروهای کاملاً خودران بسیار قبل‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم به بازار راه خواهند یافت.

مدیرعامل جوان تسلا گفته که خودروهای خودران سطح ۵ تنها دو سال با تولید فاصله دارند و بدین ترتیب شاید آن‌ها را در سال ۲۰۱۹ در حال جولان در خیابان‌ها ببینیم.

طبق طبقه‌بندی موسسه SAE، خودروهای دارای قابلیت خودران سطح ۵ می‌توانند بدون دخالت انسان و در تمامی سناریوها و مانورها حرکت کنند. پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنونی در حال فروش سیستم‌های سطح ۲ هستند که در آن خودرو می‌تواند تحت شرایط معینی رانندگی را بر عهده بگیرد اما راننده باید هوشیار بوده و آماده‌ی به دست گرفتن کنترل خودرو باشد.

در اکتبر سال ۲۰۱۶ تسلا ادعا کرد خودروهای تولیدی شرکت دارای تمامی سخت‌افزارهای موردنیاز برای پشتیبانی از سیستم‌های سطح ۵ است. بدین ترتیب شرکت تنها به نرم‌افزار این سیستم‌ها نیاز دارد.

هرچند، اگرچه ماسک فکر می‌کند این کمپانی تکنولوژی لازم برای تولید خودروهای کاملاً خودران را خواهد داشت اما رگلاتورها احتمالاً اجازه‌ی استفاده‌ی خریداران از سیستم‌های یاد شده حداقل تا سال ۲۰۲۰ را نخواهند داد.

تسلا می‌گوید برنامه‌هایی برای سفری کامل از لس‌آنجلس به نیویورک و بدون هیچ‌گونه دخالت انسان تا پایان سال ۲۰۱۷ دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.