جنگ هزار اسبی‌ها! درگ فراری SF90 و تسلا مدل S پلاد

جنگ هزار اسبی‌ها! درگ فراری SF90 و تسلا مدل S پلاد

خودروهای الکتریکی به‌آرامی در حال سلطه بر بازار خودرو هستند و دراین‌بین، برخی از خودروسازان سریع‌تر از بقیه در حال انجام این تغییر بزرگ هستند. فراری هم این حرکت را فعلاً با مدل‌های پلاگین‌هیبریدی آغاز کرده که اولین آن‌ها SF90 استراداله با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. از سوی دیگر، تسلا هم پادشاه خودروهای الکتریکی است و با مدل S پلاد ۱۰۲۰ اسب بخاری حکمرانی می‌کند؛ اما کدام‌یک از این دو خودروی هزار اسبی پادشاه ۴۰۰ متر خواهد بود؟

درگ‌تایمز در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ داده است. در این رقابت، تسلا کمی قوی‌تر است اما به خاطر باطری‌ها، وزن بسیار بیشتری هم دارد. این دو خودرو همچنین قدرت خود را به شیوهٔ کاملاً متفاوتی تولید می‌کنند. فراری برای رسیدن به هزار اسب بخار، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را در کنار سه موتور الکتریکی قرار داده است درحالی‌که تسلا قوای محرکهٔ تمام الکتریکی سه موتوره دارد.

از نظر فنی، فراری پیروز دو مسابقهٔ اول محسوب می‌شود زیرا تسلا جامپ استارت کرد. البته در مسابقهٔ دوم هردو خودرو جامپ استارت داشتند اما تسلا زودتر جامپ کرد. در مسابقهٔ سوم، فراری شروعی عالی داشت و در بیشتر مسافت پیشتاز بود اما درست پیش از خط پایان، تسلا از سوپرکار ایتالیایی پیشی گرفته و با ثبت تایم ۹.۳۶ ثانیه پیروز می‌شود. فراری هم در اینجا تایم ۹.۵۹ ثانیه را ثبت می‌کند. در مسابقهٔ چهارم اما تسلا شروع بهتری داشت و برای دومین بار پیروز شد. تایم دو خودرو هم در این درگ دقیقاً مثل درگ قبلی بود.

و سرانجام مسابقهٔ آخر هم نتیجه‌ای شبیه به دو درگ قبلی داشت. در اینجا دو خودرو شروعی مساوی داشتند اما بااین‌حال تسلا همچنان خودروی برتر میدان بود و در آخر با ثبت تایم ۹.۳۸ ثانیه، رقیب ایتالیایی با تایم ۹.۶۱ ثانیه را مغلوب کرد. از این رقابت نتیجه می‌گیرم که هرچند ممکن است خودروهای الکتریکی خودروهای بنزینی سنتی را در پرفورمنس شکست دهند اما هیبریدی‌ها تهدید متفاوتی محسوب می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.