جنگ هاچبک ها! فوکوس ST در برابر AMG A45 S و M135i

جنگ هاچبک ها! فوکوس ST در برابر AMG A45 S و M135i

فورد فوکوس ST خودروی سریعی است، حداقل در مقایسه با نسل پیشین خودش این‌گونه است. فورد می‌گوید نسل جدید این خودرو در بحث قدرت و گشتاور بهبود ۱۲ و ۱۷ درصدی داشته و خب این موضوع با توجه به قیمتی که هاچبک آمریکایی دارد طبیعی به نظر می‌رسد.

نیازی به گفتن نیست که فوکوس ST با قیمت زیر ۳۰ هزار دلاری خود گزینه‌ای جذاب به نظر می‌رسد؛ اما این خودرو در برابر هاچبک های اسپورت اروپایی چه عملکردی خواهد داشت؟ آیا فوکوس ST می‌تواند در برابر رقبای آلمانی گران‌قیمت همچون مرسدس-ای ام جی A45 S و ب ام و M135i دوام بیاورد؟!

مجله موتور اسپورت برای پاسخ به این سؤال وارد عمل شده اما پیش از آنکه ویدئو ر تماشا کنید بهتر است با مشخصات فنی این خودروها آشنا شوید.

فوکوس ST به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست با قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری مجهز شده است. این خودرو وزن ۱۴۳۹ کیلوگرمی داشته و می‌تواند در کمتر از ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

اما ب ام و M135i دارای نیروگاه آهنین ۳۰۲ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک بوده ولی وزن ۱۵۸۸ کیلوگرمی آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از فوکوس ST می‌باشد.

البته مرسدس گل سرسبد این گروه است. AMG A45 S قدرت قابل‌توجه ۴۱۵ اسب بخاری خود را به هر چهار گوشه می‌فرستد و البته وزن ۱۶۵۴ کیلوگرمی‌اش باعث می‌شود سنگین‌ترین خودرو باشد.

با توجه به اعداد ذکر شده کاملاً می‌دانید که برنده این درگ کیست. البته باید فاصله قیمتی فوکوس ST با رقبای آلمانی خودش را نیز در نظر بگیرید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.