جنگ هاچبک ها! بی ام و ۱۲۸ti در برابر تویوتا GR یاریس

جنگ هاچبک ها! بی ام و ۱۲۸ti در برابر تویوتا GR یاریس

هاچبک ها مثل قبل به فروش نمی‌روند و این موضوع در آمریکا نمود زیادی دارد اما هنوز هم گزینه‌های مناسبی در بازار برای افرادی که خواهان هیجان سواری و فضای کابین خوب هستند وجود دارد. تویوتا با GR یاریس کاملاً خبرساز ظاهر شده، خودرویی که از سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس ۶ سرعته دستی و پیشرانه ۳ سیلندر توربو سود می‌برد. BMW هم با ۱۲۸ti در بازار حضور دارد، خودرویی که پرفورمنس و اشرافیت را درهم‌آمیخته! اما BMW چگونه با تویوتا شاخ‌به‌شاخ می‌شود؟

به تازگی وب‌سایت Cars.co.za در یوتیوب ویدئویی از چندین درگ ۱۲۸ti و GR یاریس را بارگذاری کرده است. هیچ‌یک از این دو خودرو مزیت زیادی نسبت به یکدیگر ندارند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی BMW قدرت ۲۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. در مقابل تویوتا را داریم که از دل پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو قدرت ۲۶۴ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری را بیرون کشیده است. GR یاریس از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است اما در برای استفاده از تمامی قدرت خود و غلبه با سایر فاکتورها تقلا می‌کند.

در اولین مسابقه تویوتا استارت بهتری داشته و از BMW پیش می‌افتد اما باواریایی ها فاصله را پر کرده و درست پیش از پایان مسابقه از رقیب آسیایی پیش می‌افتد و با فاصله کمی یاریس را شکست می‌دهد. مسابقه دوم کمی متفاوت بوده و این یاریس است که با تعویض‌های سریع گیربکس رخ‌نمایی می‌کند. این هاچبک تند و تیز لانچی عالی داشته و توانسته BMW را مغلوب کند.

در مسابقه سوم GR یاریس به اندازه طول یک خودرو از ۱۲۸ti فاصله گرفته و ژرمن‌ها نمی‌توانند این فاصله را جبران کنند. البته درصورتی‌که فضای بیشتری وجود داشت BMW می‌توانست از تویوتا سبقت گرفته و دومین پیروزی را به نام خود ثبت کند اما خب این اتفاق نیفتاد. هاچبک سه درب تویوتا خودرویی فوق‌العاده است که به این زودی‌ها در آمریکا پدیدار نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.