جنگ خونین! پورشه ۹۱۱ GT2 RS در برابر فراری ۴۸۸ پیستا

جنگ خونین! پورشه ۹۱۱ GT2 RS در برابر فراری ۴۸۸ پیستا

فراری ۴۸۸ پیستا که به‌تازگی معرفی شده است، به قدرتمندترین پیشرانهٔ هشت سیلندر جاده‌ای تاریخ فراری مجهز است و با استایل مختص پیست و عملکرد فوق‌العادهٔ خود، بلافاصله چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. بااین‌حال در بخش سوپراسپرت‌های مسابقه‌ای، یک رقیب تازه‌نفس و البته خطرناک دیگر هم حضور دارد که آن پورشه ۹۱۱ GT2 RS است. همانند فراری، این ساختهٔ پورشه هم نشان‌دهندهٔ اوج کاری است که یک شرکت با اصلاح کامل یک محصول موجود می‌تواند انجام دهد؛ بنابراین قصد داریم این دو اعجوبهٔ وحشی را به جان هم دیگر انداخته و نبردی خونین بین آن‌ها راه بیندازیم.

استایل ظاهری

زیبایی یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بنابراین در این رابطه نمی‌توان بین این دو سوپراسپرت قضاوت کرد. بااین‌حال این ماشین‌ها عملکرد فوق‌العادهٔ خود را با روش‌های بسیار متفاوتی به نمایش گذاشته‌اند زیرا در فراری به‌غیراز یک ورودی هوای بزرگ روی کاپوت و دیفیوزر برجسته‌تر عقب، ممکن است که فرد معمولی سریعاً متوجه نشود که این یک فراری قدرتمندتر و اسپرت‌تر است اما در همین حال، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ، گلگیرهای برجسته و بال غول‌پیکر عقب، بلافاصله به یک شخص معمولی نشان می‌دهند که GT2 RS یک ۹۱۱ وحشی است که برای سرعت‌های بالا آماده شده است.

مشخصات فنی

 فراری ۴۸۸ Pistaپورشه ۹۱۱ GT2 RS
پیشرانه۳.۹ لیتری V8۳.۸ لیتری H6
تنفسبای‌توربوبای‌توربو
قدرت۷۲۰ اسب بخار۷۰۰ اسب بخار
گشتاور۷۷۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا صد۲.۸ ثانیه۲.۸ ثانیه
شتاب صفر تا دویست۷.۶ ثانیه۸.۳ ثانیه
حداکثر سرعت۳۴۰ کیلومتر/ساعت۳۴۰ کیلومتر/ساعت
وزن۱۲۸۰ کیلوگرم۱۴۴۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن۰.۵۶ اسب بخار/کیلو۰.۴۸ اسب بخار/کیلو
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه

جدول بالا نشان می‌دهد که چطور به طرز شگفت‌انگیزی اعداد و ارقام فنی و عملکردی فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱ GT2 RS به هم نزدیک است. بااین‌حال هرچند در اکثر آیتم‌ها برتری با فراری است اما صاحبان پورشه نیز هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن از عملکرد خودروی‌شان نخواهند داشت. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که وجود دو سیلندر بیشتر در موتور فراری کمک بزرگی به برتری جزئی آن نسبت به پورشه کرده است. در بخش عملکرد اما دو خودرو در زمانی یکسان یعنی ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسند اما در رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فراری سریع‌تر است تا اینکه نهایتاً هردو ماشین به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کنند.

اما بزرگ‌ترین مزیت فراری نسبت به پورشه وزن کمتر آن است چراکه اسب سرکش ایتالیایی‌ها ۱۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از پورشه است. این موضوع به تبحر مهندسین فراری بازمی‌گردد که توانسته‌اند وزن ۴۸۸ پیستا را به میران ۹۰ کیلوگرم نسبت به ۴۸۸ استاندارد کاهش دهند. سؤال بزرگ در مورد ۴۸۸ پیستا اما قیمت آن است چراکه عمدتاً فراری قیمت محصولاتش را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد که این رویه در مورد پیستا هم تغییر کند. در مقابل پورشه اما هیچ مشکلی بابت اعلام قیمت ۹۱۱ GT2 RS ندارد. قیمت پایهٔ این اعجوبهٔ آلمانی از ۲۹۴,۲۵۰ دلار آغاز شده و با سفارش تمامی آپشن‌ها نهایتاً به ۳۵۹,۶۷۰ دلار می‌رسد.

منبع: Motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.