جنگ جذاب مرسدس-ای ام جی G63 و ب‌ام‌و X5 M!

جنگ جذاب مرسدس-ای ام جی G63 و ب‌ام‌و X5 M!

ب‌ام‌و X5 M و مرسدس-ای ام جی G63 واژه‌ی کراس اوور و شاسی بلند پرفورمنس را به شیوه‌ای کاملاً متفاوت تعریف می‌کنند. اگر به دنبال سواری در جاده‌های نرم و وسیع بوده بهتر است ب‌ام‌و را انتخاب کنید اما اگر هوس آفرود و گشت‌وگذار در دل طبیعت به سرتان زده باید به سراغ مرسدس بروید؛ اما در ویدئویی که منتشر شده شاهد برگزاری مسابقه درگ بین این دو هم‌وطن دوست‌داشتنی هستیم.

اس یو وی های پرفورمنس موردبحث جزو جدیدترین نسخه‌های خود نیستند. G63 متعلق به نسل قبلی بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۷۶۱ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک فول تایم به هر چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.

اما در دل X5 M هم نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که خروجی ۵۶۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود جفت شده است.

در مسابقه اول ب‌ام‌و بدون مشکل خاصی برنده می‌شود. X5 M مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲.۴۸ ثانیه و با سرعت ۱۷۸.۴ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. مرسدس کمی کندتر بوده و این مسافت را در ۱۳.۹۳ ثانیه و با سرعت ۱۶۱.۷ کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد.

توضیحات زیادی درباره دلیل کندتر بودن G63 نسبت به رقیب وجود دارد. یکی از فاکتورها اینکه G63 اگرچه قدرت تقریباً برابری با X5 M دارد اما وزن آن بسیار بیشتر است. لاستیک‌ها و حالت‌های گوناگون رانندگی نیز می‌توانند روی عملکرد این خودرو در مسابقه درگ تأثیر داشته باشند.

شاید هم خطای راننده‌ی مرسدس باعث دوم شدن این خودرو در درگ شده باشد. با تماشای ویدئو و مسابقه دوم نتیجه‌گیری بهتری دراین‌باره خواهید داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.