جنرال موتورز عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از تویوتا پس گرفت

جنرال موتورز عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از تویوتا پس گرفت

جنرال موتورز با فروشی بیش از ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲، دوباره به پرفروش‌ترین خودروساز بازار آمریکا تبدیل شد.

در سال ۲۰۲۱ جنرال موتورز برای اولین بار پس از ۹۰ سال، عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را که از سال ۱۹۳۱ در اختیار داشت به تویوتا واگذار کرد. بااین‌حال، این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۲ در آمار فروش تویوتا را پشت سر گذاشته و دوباره به صدر جدول بازگشته است. فروش جنرال موتورز طی سال گذشته در آمریکا ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده درحالی‌که در مقابل تویوتا با کاهش فروش ۹.۶ درصدی مواجه شده است.

مجموع فروش تویوتا در سال ۲۰۲۲ در بازار آمریکا ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار دستگاه بوده که نسبت به فروش ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار دستگاهی سال ۲۰۲۱ افت قابل‌توجه داشته است. از سوی دیگر، جنرال موتورز در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲ میلیون ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو شده درحالی‌که در سال ۲۰۲۱ تعداد ۲ میلیون ۲۱۸ هزار دستگاه فروخته بود. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند فروش خودروی کل بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۹ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۸ درصدی و نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی این کاهش فروش، کمبود قطعات خودروسازان است. در بازار آمریکا تقاضا همچنان بالا است اما کمبود چیپ و افزایش قیمت متریال، کاهش تولید خودرو را به دنبال داشته است تا جایی که بسیاری از خودروها توسط نمایندگی‌ها با قیمتی بیش از رقم اعلامی سازنده فروخته می‌شوند. دراین‌بین اما شرکت‌های آسیایی مثل تویوتا و سوبارو از این مشکلات ضربهٔ بیشتری خورده‌اند زیرا فروش آن‌ها نسبت به برخی رقبا کاهش بیشتری داشته است. این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند مشکل کمبود چیپ تا نیمهٔ دوم سال جاری ادامه خواهد داشت و رکورد جهانی هم می‌تواند باعث کاهش فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.