جنرال موتورز به دنبال توقف تولید درون سوزها تا سال ۲۰۳۵

جنرال موتورز به دنبال توقف تولید درون سوزها تا سال ۲۰۳۵

جنرال موتورز از معرفی برنامه‌های خود برای آینده‌ای بدون آلایندگی ابایی ندارد اما این خودروساز هم‌اکنون می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ به شرکتی کربن خنثی بدل گردد.

به منظور رسیدن به این هدف جنرال موتورز درصدد تبدیل شدن به شرکت سازنده خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود.

یکی از سخنگوهای جنرال موتورز گفته که این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ سازنده خودروهای لایت دیوتی الکتریکی و بدون آلایندگی باشد. این خودروها شامل همه‌چیز از مدل‌های سواری گرفته تا کراس اوورها و پیکاپ های لایت دیوتی و شاسی بلندهای فول سایز هستند.

خودروهای الکتریکی نقش مهمی در آینده این شرکت بازی خواهند کرد به گونه‌ای که جنرال موتورز تا اواسط دهه جاری میلادی ۳۰ خودروی الکتریکی را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد. همچنین ۴۰ درصد محصولات این شرکت در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند بود.

اگر همه‌چیز بر پایه برنامه‌ها پیش برود جنرال موتورز تا سال ۲۰۳۵ عرضه خودروهای سبک درون‌سوز را متوقف خواهد کرد. این تصمیم مهم با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی و خودران در ۵ سال آینده عملیاتی خواهد شد.

جنرال موتورز می‌خواهد طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی شامل کراس اوورها، سدان ها، پیکاپ ها و شاسی بلندها را ارائه کند. این خودروها قیمت متنوعی داشته و از مدل‌های رده میانی همچون شورولت بولت گرفته تا محصولات لوکسی مثل کادیلاک سلستیک را شامل خواهند شد.

اگرچه جنرال موتورز در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی خودروهای الکتریکی هستند اما در میان‌مدت به بهبود مدل‌های درون‌سوز خود ادامه خواهند داد. به‌طور ویژه ما می‌توانیم انتظار بهبود راندمان آئرودینامیکی این خودروها، کاهش وزن، گیربکس‌های بهتر و پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر با تکنولوژی‌هایی همچون استارت/استاپ را داشته باشیم.

البته خودروهای الکتریکی تنها راه رسیدن جنرال موتورز به هدف کربن خنثی نخواهند بود. به منظور کاهش آلایندگی‌ها این شرکت از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهد کرد. تمامی کارخانه‌های جنرال موتورز در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهند کرد و این امر تا سال ۲۰۳۵ در سراسر جهان عملیاتی خواهد شد. این برنامه ۵ سال جلوتر از هدف قبلی بوده و جنرال موتورز می‌گوید پیش از این دهمین شرکت بزرگ استفاده کننده از انرژی تجدید پذیر در دنیا می‌باشد.

این کمپانی همچنین به دنبال دکربنیزه کردن زنجیره تأمین و زیرساخت‌هایی است که از خودروهای الکتریکی آتی پشتیبانی خواهند کرد. به این منظور جنرال موتورز در حال کار با شرکت EVgo برای سه برابر کردن شبکه شارژ خود است تا در سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۷۰۰ شارژر سریع جدید داشته باشد.

ماری بارا مدیرعامل این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما با دولت‌ها و کمپانی‌های جهانی برای تثبیت دنیایی ایمن‌تر، سبزتر و بهتر همکاری می‌کنیم. ما معتقدیم با چنین سرمایه و مقیاسی می‌توانیم دیگران را به پیروی از روش مناسب و ایجاد تأثیری زیاد روی صنعت خودرو و اقتصاد جهانی تشویق کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.