جنرال موتورز از پشت سر گذاشتن تسلا در سه سال آینده مطمئن است!

جنرال موتورز از پشت سر گذاشتن تسلا در سه سال آینده مطمئن است!

اواخر سال پیش بود که ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز به‌صورت کاملاً صریح اظهار داشت طبق انتظاراتش این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ از تسلا به عنوان پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی سبقت خواهد گرفت. هم‌اکنون او دوباره ادعای خود را تکرار کرده و می‌گوید این راه به موفقیت ختم خواهد شد؛ اما بخش مهم برنامه‌های جنرال موتورز به خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت اختصاص دارد که بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را به خود اختصاص می‌دهند. بارا در مصاحبه با آسوشیتدپرس تنها به بحث قیمت خودروهای الکتریکی اشاره نمی‌کند. او می‌گوید جنرال موتورز برنامه‌هایی برای غلبه بر تمامی چالش‌های مهم پیش رو دارد چراکه این شرکت می‌خواهد با افزایش میزان تولید و فروش تسلا را در آینه وسط ببیند.

البته فاصله زیادی هم برای تحقق این هدف وجود دارد. تسلا سال پیش حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند درحالی‌که کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز به ۱۰ درصد آن رقم هم نرسید و تنها حدود ۲۵ هزار دستگاه بود. بارا می‌گوید قیمت‌گذاری مهم‌ترین فاکتور در این میان است. او اظهار می‌دارد:

برای اینکه واقعاً بتوانید خودروهای الکتریکی با سهم ۳۰ تا ۵۰ درصدی از سبد محصولات خود را به فروش برسانید باید افرادی را جذب کنید که به دنبال خرید خودرو در بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار هستند

جنرال موتورز برای غلبه بر تسلا در سه سال پیش رو نیازمند تأمین پایدار قطعات از جمله باتری‌ها خواهد بود و می‌بایست نگرانی‌های خریداران بالقوه را نیز رفع کند. مدیر ارشد جنرال موتورز می‌گوید:

ما در حال کار با برخی کمپانی‌های استراتژیک به منظور تأمین انبوه قطعات هستیم. ما کنترل بسیار بهتری روی کنترل و تأمین زنجیره خواهیم داشت

هرچند اطمینان حاصل کردن از تأمین پایدار قطعات قدم اول خواهد بود. جنرال موتورز همچنین سرمایه‌گذاری سنگینی روی زیرساخت‌های شارژ انجام می‌دهد. این شرکت نه تنها حدود ۲ هزار جایگاه شارژ را تأسیس می‌کند بلکه در حال ارائه جایگاه شارژ رایگان خانگی به مشتریان خودروهای الکتریکی است. البته باید دانست جنرال موتورز تنها رقیبی نیست که برای تسلا خط‌ و نشان می‌کشد. فورد، هیوندای، کیا و دیگران هم تلاش‌های زیادی برای بهبود محصولات خود انجام می‌دهند. تسلا ولی بی‌سروصدا به جلو می‌رود اما به وضوح باید چیزی بیشتر از قول‌های جنجالی را رو کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.