جنرال موتورز از پشت سر گذاشتن تسلا تا ۲۰۲۵ مطمئن است!

جنرال موتورز از پشت سر گذاشتن تسلا تا ۲۰۲۵ مطمئن است!

اوایل ماه جاری میلادی بود که جنرال موتورز اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای خود ترسیم و اعلام کرد به دنبال تبدیل شدن به اولین شرکت فروشنده خودروهای الکتریکی در آمریکاست. ماری بارا در مصاحبه با رسانه‌ها به جزئیات بیشتری از برنامه‌های جنرال موتورز اشاره کرده است. او گفته این خودروساز قطعاً از نظر فروش تسلا را تا سال ۲۰۲۵ پشت سر خواهد گذاشت.

این یک ادعای کاملاً برجسته است زیرا تسلا رکوردها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و جنرال موتورز فعلاً خودرویی الکتریکی برای فروش ندارد چراکه فروش بولت EV و بولت EUV پس از توقف به خاطر فراخوان باتری متوقف شده و این روند از هفته آینده دوباره شروع خواهد شد. با این وجود مدیرعامل جنرال موتورز مطمئن است بازار تحت تأثیر محصولات الکتریکی جنرال موتورز همچون جی ام سی هامر و کادیلاک لیریک قرار خواهد گرفت. به این لیست می‌توان کراس اووری الکتریکی با ابعاد شورولت اکوئینکس را اضافه کرد.

ماری بارا گفته است:

زمانی که به سبد محصولات ما نگاه کنید نه تنها هامر و لیریک را خواهید دید بلکه به کراس اووری بر خواهید خورد که ابعادی مشابه اکوئینکس داشته و با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. ما همچنین سیلورادو E را تولید خواهیم کرد و پس از آن محصولی از جی ام سی را خواهیم داشت. باقی محصولات را هنوز اعلام نکرده‌ایم. من بسیار آسوده‌خاطر هستم زیرا وقتی مردم این خودروها را ببینند بسیار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین خاطر ما در تلاش هستیم تا به شماره یک بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شویم

اگرچه هامر الکتریکی و لیریک خودروهای شاخصی هستند اما احتمال فروش آن‌ها به تعداد زیاد پایین است. قیمت لیریک از ۵۸۷۹۵ دلار در نسخه Debut شروع می‌شود درحالی‌که ارزان‌ترین نسخه هامر الکتریکی پیکاپ بهای ۷۹۹۹۵ دلاری خواهد داشت. مشکل این است که نسخه ارزان یاد شده در بهار ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و تحویل لیریک نیز از نیمه اول سال ۲۰۲۲ و با تعداد محدود شروع خواهد شد. اما درباره کراس اوور الکتریکی شورولت تنها می‌دانیم جنرال موتورز قیمت حدود ۳۰ هزار دلار را هدف گرفته و می‌خواهد آن را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. تمامی این خودروها بخشی از برنامه جنرال موتورز برای عرضه حداقل ۳۰ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد.

هنوز مشخص نیست که آمریکایی‌ها خواهند توانست این تعداد خودرو را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کنند یا خیر اما به جرات می‌توان گفت تسلا هم تا آن زمان دست روی دست نخواهد گذاشت. سایبرتراک، رودستر و یک محصول الکتریکی پایه در راه هستند و تسلا به زودی دو کارخانه در برلین آلمان و تگزاس آمریکا را راه‌اندازی خواهد کرد. تسلا هم‌اکنون ۶۳ درصد از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را در دست دارد درحالی‌که سهم جنرال موتورز تنها ۹ درصد است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.