جعبه ابزار: هفت لانچر اندروید که از حالت تاریک بهره می‌ برند

جعبه ابزار: هفت لانچر اندروید که از حالت تاریک بهره می‌ برند

این که چرا حالت تاریک (دارک مود) این روزها به یکی از خواستنی‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های عامل تبدیل شده اصلا موضوع عجیبی نیست. زیبایی ظاهری و جلوه شیک رنگ مشکی به کنار، استفاده از حالت تاریک در نور کم می‌تواند محافظ چشمان شما در برابر روشنایی زیاد نمایشگر باشد و کاری کند که در کار با گوشی خیلی به این دو مروارید گرانبها فشار وارد نیاورید.

متأسفانه کمتر لانچر بومی در اندروید از این ویژگی کاربردی پشتیبانی می‌کند. اما باکی نیست، چرا که لانچرهای شخص ثالث متعددی هستند که حالت تاریک را به بخش‌هایی از محیط سیستم عامل می‌آورند؛ البته نه به صورت یکپارچه‌ای که در اندروید Q شاهد خواهیم بود.

در این مقاله به معرفی هفت لانچر برتر اندروید می‌پردازیم که حالت تاریک را برایتان به ارمغان می‌آورند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. Nova Launcher

چطور ممکن است نووا لانچر حالت تاریک نداشته باشد؟ از بین تمام قابلیت‌های فوق‌العاده نووا، حالت تاریک یکی از بهترین‌هاست. برای دسترسی به این ویژگی باید وارد تنظیمات لانچر شوید. حالا می‌توانید حالت تاریک را به طور مجزا برای بخش‌هایی مثل نوار جستجو، منوی اپلیکیشن‌ها، آیکن‌ منوها و پوشه‌ها فعال کنید.

یکی دیگر از خوبی‌های حالت تاریک Nova Launcher امکان زمانبندی آن است. بنابراین یک بار تنظیم ساعات فعالسازی کافیست که دیگر لازم نباشد به قسمت تنظیمات سر بزنید. نووا لانچر حتی می‌تواند آیکن‌های نوار نوتیفیکیشن‌ها را هم به رنگ تیره درآورد. برای دسترسی به این تنظیمات کافیست مسیر  Settings > Look & feel > Dark icons را دنبال کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.