جشن ۳۰ سال حضور کیا در بازار انگلستان با لاستیک‌های دورسفید پراید!

جشن ۳۰ سال حضور کیا در بازار انگلستان با لاستیک‌های دورسفید پراید!

سی‌امین سالگرد حضور کیا در بازار بریتانیا رویداد مهمی برای این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. کیا از زمانی که پراید کوچک را به‌عنوان اولین محصول خود به بریتانیا صادر کرد تا به امروز راهی طولانی را طی کرده است. حال کیای انگلستان با ارائهٔ لاستیک‌های دورسفید برای اکثر محصولات کنونی خود، این مناسبت را گرامی داشته است که اقدام جالبی به‌حساب می‌آید. فقط کافی است تصور کنید کیا استینگر روی لاستیک‌های دورسفید قرار گرفته و یا مدل الکتریکی فانتزی EV6 از این لاستیک‌های نوستالژیک استفاده می‌کند.

کیا پراید اما در اصل همان مزدا ۱۲۱ بود و غیر از جلوپنجره و نشان‌ها، استفاده از لاستیک‌های دورسفید تنها تغییر پراید نسبت به همتای ژاپنی محسوب می‌شد. در آن زمان، مزدا ۸ درصد و فورد ۱۰ درصد از سهام کیا را در اختیار داشتند و بنابراین عرضهٔ ۱۲۱ توسط کیا منطقی به نظر می‌رسید. همچنین این خودرو با نام فورد فستیوا هم در ایالات‌متحده عرضه می‌شد. در سال ۱۹۹۱ که پراید وارد بازار بریتانیا شد، لاستیک‌های دورسفید آپشنی بود که امکان سفارش حذف آن وجود داشت زیرا ۵۰۰ دستگاه اولیۀ این خودرو که توسط واردکنندهٔ کیا در بریتانیا یعنی شرکت MCL Group عرضه شدند همگی به این لاستیک‌های زیبا مجهز بودند.

بااین‌حال، خریدارانی که علاقه‌ای به لاستیک‌های دورسفید نداشتند می‌توانستند بدون هیچ هزینه‌ای درخواست تغییر آن‌ها به لاستیک‌های مشکی خسته‌کنندهٔ معمولی را بدهند. سپس در سری‌های وارداتی بعدی، لاستیک‌های دورسفید فقط با سفارش خریدار ارائه می‌شدند. حال سی سال بعد می‌بینیم که این لاستیک‌ها جالب‌تر از گارانتی هفت‌ساله‌ای است که کیا امروزه برای محصولات خود ارائه می‌کند. شاید قیمت پراید هم به همان اندازه جالب باشد زیرا این خودروی بسیار ارزانی بود به‌گونه‌ای که پراید سه‌در در تیپ LX با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری تنها ۵,۸۰۰ پوند و با پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری ۶,۴۰۰ پوند قیمت داشت. در نسخهٔ پنج‌در نیز قیمت پراید ۱.۳ لیتری به ۶,۸۰۰ پوند افزایش پیدا می‌کرد.

برای مقایسه، در آن زمان فورد فی‌یستای سه‌در با پیشرانهٔ ۱ لیتری ۶,۵۹۰ پوند و واکسهال نوای سه‌در با پیشرانهٔ ۱ لیتری ۶,۴۸۰ پوند قیمت داشتند. کیا همچنین با ارائهٔ تجهیزات بیشتر، دو سال گارانتی و شش سال گارانتی زنگ‌زدگی، سعی کرد با شرکت‌های باسابقه و مشهور رقابت کند. ارائهٔ لاستیک‌های دورسفید هم یکی دیگر از راه‌های کیا برای رقابت با بزرگان بازار بریتانیا بود!

کیا همچنین به مناسبت سالگرد سی سال حضور در بازار بریتانیا، محصولات قدیمی و کنونی خود را در پیست بروکلندز انگلستان گرد هم جمع کرده است. تصاویر این گردهمایی نشان می‌دهد که این شرکت طی سه دهه چقدر پیشرفت کرده است. البته هرچند این تصاویر عالی هستند اما در آن‌ها لاستیک‌های اثری از دورسفید دیده نمی‌شود. این در حالی است که کیای انگلستان یکی از بهترین تیم‌های روابط عمومی را در بین همهٔ خودروسازان دارد و بنابراین بهتر است هرچه زودتر خودروهای تبلیغاتی خود را به لاستیک‌های دورسفید مجهز کند. تصور کنید یک کیا سورنتو روی رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های دورسفید چه نمایی خواهد داشت!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.