جزئیات مرسدس EQS الکتریکی، بردی فراتر از تسلا…

جزئیات مرسدس EQS الکتریکی، بردی فراتر از تسلا…

جلسه سهامداران خیلی جذاب نیست اما خب در خلال سخنرانی طول و دراز مدیران می‌توان به برخی جزئیات مهم از محصولات آتی یک خودروساز دست یافت. به خاطر شیوع ویروس کرونا، جلسه سالانه دایملر فقط به‌صورت آنلاین برگزار شده است. اولا کالنیوس سکان‌دار دایملر قبل از اشاره به خبرهای جذاب‌تر ابتدا به تأثیر کرونا روی افت فروش خودروسازان پرداخته است.

پس از انتشار جزئیات اولیه از مرسدس S کلاس W223 در ماه سپتامبر، مدیرعامل دایملر درباره EQS سخن گفته است. او گفته که این خودرو از صفر به عنوان محصولی الکتریکی طراحی شده و نسخه‌ای پاک از نسل بعدی S کلاس نخواهد بود. درست همانند نسخه کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۱۹، نسخه تولیدی این خودرو برد بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت که این شعاع حرکتی به لطف باتری‌های تولیدی توسط خود دایملر به دست خواهد آمد.

شایان ذکر است شعاع حرکتی اعلامی بر مبنای تست‌های واقع‌بینانه‌تر WLTP به دست آمده است. البته با توجه به تجربه‌های پیشین می‌توان گفت برد این خودرو از نظر EPA آمریکا کمی پایین‌تر خواهد بود.

تسلا مدل S برد بلند پلاس اولین خودروی الکتریکی با برد ۶۴۷ کیلومتری در آمریکا بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا مرسدس EQS خواهد توانست این خودرو را پشت سر بگذارد یا خیر. هم‌اکنون نسخه‌ای از تسلا مدل S در اروپا که بیشترین برد را دارد مسافت ۶۱۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد.

تسلا مدل S یاد شده باید با رقبای بیشتری همچون نسل بعدی جگوار XJ روبرو شود. البته ظاهراً عرضه این سدان لوکس بریتانیایی تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. ب ام و نیز قبلاً تائید کرده نسل بعدی سری ۷ با نسخه الکتریکی هم عرضه خواهد شد و ظاهراً آئودی نیز در حال برنامه‌ریزی برای تولید A9 E-Tron در سال ۲۰۲۴ است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.