جزئیات طراحی هایپرکار مرسدس-ای‌ ام‌ جی پروجکت وان

جزئیات طراحی هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان

وقتی اولین بار درباره هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان شنیدید چه احساسی داشتید؟ ما به فرمول ۱ فکر کردیم زیرا هر تکه از آن تقریباً فرمول ۱ را فریاد می‌زند! از الهام گرفتن بسیار اساسی از طراحی آئرودینامیک گرفته تا پیشرانه‌ای که مغز را به فنا می‌دهد!

بله شاید بگویید نمای جلوی این خودرو زیباترین طراحی را ندارد و ما حتی برخی رندرها با نمای جلوی بهتر را نیز به شما نشان دادیم اما زمانی که ویدئوی پیش رو را نظاره کنید خواهید فهمید که وظیفه طراحی پروجکت وان چقدر سخت و پیچیده بوده است. در این ویدئوی کوتاه، گوردون واگنر مدیر طراحی ارشد دایملر، مرسدس بنز و مرسدس- ای‌ام‌جی به همراه رابرت لسنیک مدیر طراحی خارجی این کمپانی اهداف اصلی در طراحی این هایپرکار را تشریح کرده‌اند.

هارتموت سینکویتز مدیر طراحی داخلی مرسدس نیز به شما اجازه می‌دهد تا بدانید که تقریباً تمامی متریال بکار رفته در کابین این خودرو از موتور اسپورت گرفته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پارچه‌های میکرو فیبری و فیبر کربن اشاره کرد. طراحی بیرونی و داخلی این خودرو فلسفه ساده‌ی “فرم پیروی عملکرد” و یا “استایل نه! اول از همه عملکرد” را دنبال می‌کند.

اما نیروبخش این مجسمه آهنین متحرک پیشرانه هیبریدی برگرفته از فرمول ۱ است که می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ هزار اسب بخار قدرت تولید کند. این عدد احساس‌برانگیز تضمین می‌کند که پروجکت وان تنها در ۲.۷ ثانیه می‌توان از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت شلیک شود.

مرسدس برنامه‌ای برای تولید بیش از ۲۷۵ دستگاه از پروجکت وان در تأسیسات برکلی ندارد. خودروهای فرمول ۱ مرسدس نیز همین‌جا ساخته می‌شوند. هر خودرو بهای حدود ۲.۷ میلیون دلاری داشته و متأسفانه تمامی آن‌ها قبلاً فروخته شده‌اند. ولی اگر واقعاً خواهان خرید یکی از این خودروها هستید می‌توانید مدلی را که با بهای ۵.۲۲ میلیون دلاری برای فروش گذاشته شده بخرید! 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.